Zpravodajství TV info Škola TV program Firmy Bazar Diskuse

satCentrum


Česko-Slovenská
satelitní a TV doména
česká verze    slovenská verzia
 
 Pátek • 19.04.2024 - 19:36:39   satCentrum najdete také na:      
Nastav barvu

Vyhledávání


TV info



Rubriky
Z domova
Ze světa
Pakety a stanice
Změny parametrů
Neoficiální příjem
Softwarové novinky
Technika
Online chat
Program

Užitečné odkazy:





Naše ikonky pro Vaše stránky




 
SAT info - Z domova | Články
 

Stanovisko ČTÚ k rušení televizního příjmu

  Autor: ČTÚ , e-mail: info@ctu.cz Přidané: 28.06.2004


Upozornění občanů na rušení příjmu televizního signálu řeší ČTÚ v rámci své působnosti. Podle zjištění orgánů státní inspekce telekomunikací ČTÚ je rušení způsobeno ve většině případů přijímacím zařízením posluchačů, které nesplňuje příslušné parametry. Konkrétně se jedná o aktivní širokopásmové televizní antény nebo přídavné širokopásmové zesilovače, které neumějí vyloučit signál vysílače některé jiné povolené radiokomunikační služby (např. GSM, pozemní pohyblivé služby nebo VKV vysílání) tak, aby jej divák nevnímal jako rušení.


„Aktivní“ anténou se rozumí zařízení dodávané s jednou nebo několika elektronickými součástkami, které zesilují signál. Všechny ostatní antény lze považovat za „pasivní“, bez ohledu na jejich zisk nebo směrové vlastnosti.

Aktivní širokopásmové televizní antény jsou určeny k příjmu v lokalitách, kde je slabý signál. Slouží zejména:

- k příjmu českých programů v oblastech se slabším televizním signálem,

- k příjmu zahraničních programů,

- k zajištění příjmu z jednoho směru jednou anténou v místech, kde různé programy jsou vysílány různými místními vysílači a signál základního vysílače vysílajícího 4 programy je v místě příjmu slabý.


Výrobce aktivní širokopásmové televizní antény (širokopásmového televizního zesilovače) nebo jeho zmocněný dovozce do zemí EU musí vydat Prohlášení o shodě podle nařízení vlády č. 18/2003 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na výrobky z hlediska jejich elektromagnetické kompatibility, výrobek označit příslušnou značkou shody a v návodu uvést způsob a podmínky použití výrobku (případně omezení použitelnosti). Výrobci antén jsou povinni zajistit i v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, aby jejich výrobky byly vhodné ke stanovenému účelu.

Státní inspekce telekomunikací ČTÚ provedla dvě měření aktivních širokopásmových televizních antén typu UAT 8 (pozn.: na trhu se vyskytuje řada dalších typů aktivních širokopásmových TV antén různých výrobců). První měření bylo provedeno z důvodu analýzy příčin rušení TV příjmu, druhé na základě dohody s Českou obchodní inspekcí. Kromě funkčních závad zakoupených antén bylo zjištěno, že rušení příjmu je způsobeno:

- vznikem vlastních intermodulačních produktů,

- kompresí přenášených TV signálů,

- parazitními signály vzniklými při rozkmitání zesilovače.

V dokumentaci měřených antén byla uvedena nepravdivá hodnota maximálního přípustného výstupního napětí (uvedena hodnota cca 100x větší!), antény nebyly označeny příslušnou značkou shody a v dodaném návodu nebylo upozornění na fakt, že použití antény je omezeno pouze na lokality bez přítomnosti silných signálů jiných místních vysílačů.

Pokud rušené zařízení neodpovídá požadavkům na elektromagnetickou kompatibilitu nebo pokud rušení vzniklo nedodržením podmínek stanovených pro provoz zařízení, nese náklady na odstranění rušení provozovatel tohoto zařízení. Pokud obě zařízení splňují všechny požadavky, nese tyto náklady provozovatel zařízení později zřízeného nebo změněného. ČTÚ doporučuje posluchačům nákup a instalaci aktivních širokopásmových televizních antén realizovat u odborných firem.

Užitečné informace a rady pro výrobce, dovozce a uživatele telekomunikačních zařízení a odpovědi na nejčastěji se vyskytující otázky jsou zveřejněny na internetových stránkách Českého telekomunikačního úřadu www.ctu.cz.


Zdroj: www.ctu.cz, Důležitá sdělení, 17.06.2004


  Sdílet:      

¤   počet komentářů k tomuto článku: 27   ¤

Verze pro tisk




Další články z rubriky:
24.06.2004 • Digitální aktuality – červen 2004 [ 3 ]
23.06.2004 • Aktuální letní nabídka pro nové zákazníky UPC Direct – zdarma přijímač, karta, parabola a konvertor! [ 16 ]
11.06.2004 • Společné stanovisko České televize, TV Nova a Prima TV k dokumentu „Další postup Rady v oblasti digitálního vysílání“ [ 4 ]
07.06.2004 • Licencování digitálních programů
03.06.2004 • Červenec na HBO [ 4 ]
30.05.2004 • Zápisník duše DXera - II. [ 5 ]

  Komentáře:

ERROR

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Přihlašte se: Přihlášení.

V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook, Twitter, Google. .

Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.


za obsah níže uvedených komentářů satCentrum nezodpovídá!
[ nejnovější komentáře jsou nahoře ]
1 / 2

  Levné dvakrát placené ... 

07.07.2004 12:46 • IvoB
pro Jan(a) Davida(a): Nemám nejmenší problémy s příjmem, mám naprosto špičkový obraz (na 100 Hz širokoúhlé televizi FINLUX) a ten příspěvek byl myšlen naprosto obecně - nicméně je zajímavé, že když se někdo tváří blbě, tak je ještě nakopnut :-)
 
 
  Levné dvakrát placené 

04.07.2004 08:36 • David Jan
pro IVoB: No když máš nějakou levnou anténu z Polska. Tak je jasné, že to ruší... Ale teď kdo a co. Předtím to nevadilo nestavělo se nová CDMA síť (to je ta síť Eurotelu abys věděl) :-)) Ale teď Ti to vadí, protože ta levná anténa se dostává do těch frekvencí kam nemá a pak je tedy rušena ;-)))
No je levné dvakrát placené ....
 
 
  TO duchman_zl 

03.07.2004 08:14 • blábol
To je dost blbost né? U mobilních telefonů máme asi taky každej s sebou nekolikakilowatový vysílač! :-)))
Prvně se zamysli než něco plácneš!
Právě tento eventuelní zpětný kanál u dvb-T je jedním z důvodů, proč se používá metoda malých ČETNÝCH vysílačů!
 
 
  re: zpetny smer 

02.07.2004 23:46 • duchman_zl
pro mc: zpetny smer v DVB-T se rozumi prenos po jinem kanalu (internet,telefon apod.) rozhodne nebudes vysilat sve pozadavky na vysilac dvb-t! to bys musel mit doma nekolikakilowattovy vysilac.
 
 
  Už tu někdo výrazně řekl ... 

02.07.2004 20:17 • IvoB
... že tohle stanovisko ČTU má vztah hlavně (zejména a především) k aktivitám Eurotelu (potažmo ČTelecomu), které se týkají (nejen mobilního) Internetu na frekvencích staré mobilní sítě NMT, což je sice všechno hezké, ale bohužel to leckde ruší zavedený příjem pozemního televizního vysílání ? Nejsem odborník, možná jsem ledacos popletl, ale myslím, že se jedná právě o tohle....už to tady někdo zmínil, ale natvrdo to nebylo řečeno.
 
 
  DVB-T kontra analog@anonym 

01.07.2004 10:12 • Pavel K.
Chci jen poopravit tiskařského šotka, správně má být minizesíčkům, čímž jsem mínil kompaktní kanálový zesilovač, který má selektivní (a kaskádovatelnou) kanálovou propust na vstupu i na výstupu.
Poněkud jsem nepochopil narážku na "pravidelnou měsíční platbu", anonym si zřejmě stále myslí že bytové družstvo musí někomu za společnou anténu měsíčně platit?!?
No a závěrem - koexistence silných analogových a slabých DVB-T vysílačů bude mnohým soupravám typu "polské síto s 35dB zesíkem" nebo sestavě anténa+širokopásmový/pásmový zesík dělat potíže. Základní potíží bude úroveň DVB-T signálu správně změřit(!!), neboť stávající analogové měřáky budou ukazovat bludy a instalatéra mást. Další potíží bude určit správně max. vybuditelnost zesilovače zesilujícího DVB-T signály tak, aby nebyl přebuzen, atd. atd.
 
 
  Gespa, keď chceš zistiť, či to ... 

01.07.2004 08:06 • mc
Gespa, keď chceš zistiť, či to je naozaj rušenie, musíš zabudnúť na akýkoľvek zosilovač. Jednoducho treba brať do úvahy len to čo ide zo vzduchu z holej antény. Je síce možné, že Ti to nepôjde, pretože bežné anténarske meráky sa nedostanú pod 20dBuV, ale pokiaľ viem, tie čo má ČTÚ sa chytajú už od 0dBuV.
Možno by pomohla obojsmerná komunikácia pri DVB-T. Potom by totiž stratilo význam naťahovať zosilovačmi smer vysielač-užívateľ keby spätný smer nefungoval. Niečo podobné ako GSM, tam sa meria časová odozva a keď si ďalej ako má definované základňovka, tak ťa neobslúži aj keď máš signálu habadej.
 
 
  @Pavel K. 

30.06.2004 16:19 • gespa
No je pravda, že když se při takovýchto rušení použije zesilovací prvek se selektivní propustí, tak to zmůže opravdu hodně, bohužel bych řekl, že zatím takovéto prvky jsou v našem anténářství vysokým nadstandardem...
-
Jinak pokud máš nějakou nabídku (či stačí i tip) na tyto prvky za solidní poměr kvalita/cena (hlavně co se týká předzesilovačů), tak budu velice rád informován - k dispozici dávám i svůj mail, aby to tady nebylo jako neplacená reklama. Předem moc díky (ty co jsem měl z dob minulých už jsou bohužel pryč).
-
P.S. Jinak máš pravdu, že kdyby to tam lezlo i bez předzesilovače, tak by předzesák s náklonem nepomohl, takže v tomto bodě jsem asi kecal (ono už je to třetí rok zpět a moje paměť...).
Co vím určitě je, že jsem zkoušel samostatnou kanálovou anténu s běžným kanálovým předzesilovačem a to vše zapojené samostatně přímo do TV (což bych považoval za takový anténářský standard či jako zákaznický spíše nadstandard) a bylo to tam pořád jako prase... A předzesilovač se selektivní propustí mi do domácích antén příjde docela jako luxus - v čemž se ale rád budu mýlit...
-
S pozdravem gespa
 
 
  to Pavel K. 

30.06.2004 16:11 • anonym
Zapoměl si dodat k těm pěti minizíčků na liště DIN a cenu jedné hodiny práce taky pravidelní měsíční platbu. A je to opět o tom samém. Proč platit něco, co je ve vzduchu? Nebo že by byl servis kabelovek v perf. stavu? To ani náhodou.
V ostatním s tebou ale musím souhlasit.
Osobně pořád vidím jen sat, možná proto, že si opravdu vyberu na co se chci dívat, možná proto, že celkem uznávám A.C.Clarka a od 1991 roku se pořád s obdivem podívám na obrázek mohutné paraboly. Prostě koníček.
A z tohoto důvodu si asi myslí RRTV a ostatní, že jde o luxus a něco (nevím to vyjadřit, jako by to bylo cosi zakázaného...), prostě pocit v jakém se můj otec pokoušel v 1988 roce sehnat příjímač a byly jsme z toho celá rodina v rozpacích ve mně zůstal. Osobně jsem ochoten platit pouze ČT, protože si je docela, přes všechny mouchy vážím.
Ale je předčasné dělat závěry, pokud nikdo nepoukáže na problémy s DVB-T. Jak psal Gespa, mlčí se. Ono to příjde "jak z nebe" a asi si legrace každý jěšte užije. Osobně se však na každou novinku těším, tak i DVB-T.
 
 
  Kanálové zpracování 

30.06.2004 14:32 • Pavel K.
Dodržení striktně kanálového zpracování, milý Gespo, bude časem naprostou nezbytností a to pro DVB-T a je jen otázkou nákladů versus výsledek, jestli použít širokopásmový, či pásmový zesík, kaskádu slučovačů, odlaďovačů a pak se s tím půl dne "smolit" anebo dát pět kanálových minizíčků na DIN lištu a jít za 20 minut domů. Je to jen otázka, kolik si kdo cení hodiny své práce!!
I v tvém případě, Gespo, mám podezření, že "rušení" vznikalo směšováním dvou signálů až v zesíku nebo televizoru (jinak by Ti zesík s náklonem k ničemu nepomohl). Pokud se dobře pamatuji, tak na většině širokopásmových zesíků vyráběných kdysi v Německu stálo jasně : Nevhodné pro pozemský příjem! Jednoduše řečeno- k dosažení elektromagnetické slučitelnosti bude naprosto nezbytné, aby vstup jakéhokoliv zesilovacího prvku (nejen pro STA) byl opatřen selektivní propustí(stmi).
Mimochodem ceny takovýchto prvků nejsou zase v tak "závratných" výších, jak se tu občas objeví.... jen je třeba mít trochu přehled.

 
 
  @D18 

29.06.2004 23:16 • gespa
Ano, já samozřejmě souhlasím a musím se přiznat, že už mám vytisknuto a jakmile někdo příjde s tím, že má doma rušení, tak k telefonnímu číslu na odrušovačku ode mne jako bonus dostane právě tento článek (apropos díky redakci za jeho zveřejnění, nemám moc času běhat po všech potřebných webech) - jinak "svým" anténářům jsem ho už rozdal...
-
Nicméně naše diskuse tady se spíš točí okolo toho, že ani striktně rozkanálovaná anténní souprava ze standardních komponentů již dnes není ten všespasitelný lék, jak by z onoho sdělení ČTÚ mohlo lehce vyznívat a i s tímto by se mělo něco dělat...
-
Před cca. sedmi měsíci jsem udělal já osobně svoji poslední terestrickou anténu a od té doby se jen pousmívám, když ke mně chodí ostatní anténáři zdrchaní z toho, jak to stojí pořád víc za prd i když používají ten nejlepší standard. A co se týká nějakého nadstrandardu, který by dokázal hodně (ale opět ne všechny) věcí korigovat - ruku na srdce, tohle normální běžný člověk nikdy nezaplatí!!!
-
Jinak zákazníků, kteří chtějí onu JEDNU "zázračnou" (nejlépe pokojovou) anténu na kterou vše hraje perfektně (samozřejmě nejlépe i ve sklepě), si myslím užíváme všichni dostatečně. ;o)
-
Dobrou noc a hodně slušných zakázek všem anténářům přeje gespa
-
P.S. slunko už nám svítí, tak se nezapomeňte pořádně natřít opalovacím krémem, ať má ten prach z půd na čem pořádně držet... ;o)
-
PP.S. devět anténářů z deseti doporučuje minipůdičky se skelnou vatou bez podlahy... ;o)))
-
PPP.S. nevím jak jinde v ČR, ale tady u nás na jihu jsem si poslední dobou všimnul, že už nejen v supermarketech, ale i ve velkých "elektroprodejnách" našich "elektrospecialistů" prodávají k satelitním kompletům konveKtory. Nu což ono léto na krku, potom příjde zima, nějakej ten výměník tepla se vždycky hodí... :o)))))))
 
 
  Pochvala ČTÚ 

29.06.2004 21:39 • D18
Nevím jak Vy pánové, ale já skáču radostí. ČTÚ konečně udělalo pořádnou práci!
Ani nevíte jak už mě unavuje prakticky každý den vysvětlovat zákazníkům, že polské síto se zesilovačem za 300,- je prostě šmejd. U nás se bohužel vžila představa že právě takovéto "antény" jsou standart. Velice těžce se mi potom vysvětluje, že kvalitní antény budou stát o řád víc.
Stanovisko ČTÚ asi vytisknu, nakopíruju a začnu je dávat zákazníkům místo sáhodlouhého vysvětlování proč že má dotyčný v obraze moiré, a jakto že vidí na pozadí "jedničky" i "dvojku", a proč má duchy na Nově a .......
 
 
  @mc: co se týká toho mého "od ... 

29.06.2004 15:13 • gespa
@mc: co se týká toho mého "odrbání".
-
Oni přišli na to kdo to dělá (obzvláště když jsem jim to řekl už dopředu - prakticky mi to potom odměřením jen potvrdili), ale jejich závěr byl, že vysílají "na svém", takže nic nemohou dělat. Je to samozřejmě blbost (sice asi vysílali na svém ale s výkonem jak městskej vysílač), problém byl hlavně v tom, že šlo o budovu významné národní firmy, takže se jim do toho moc nechtělo, oni raději postihují malé firmy či soukromé osoby, to jde mnohem snáze.
Další problém byl, že toto rušení bylo jen v úzkém perimetru, ve kterém se bohužel ale plně nacházela ona budova ve které jsem já bydlel. Další budovy byly až o sto metrů bokem a ty už byly mimo vyzařovací paprsek toho jejich "minivysílače". Takže "postižení" bylo malého rozsahu a pachatel byl příliš mocný...
A než se dohadovat, to už je rychlejší a snadnější si vyrobit ten předzesák s náklonem (tedy když to jde).
-
Jinak co se týká toho tvého ideálu, tak samozřejmě je to hezká představa, ale v našich podmínkách prakticky nepoužitelná. Vyžadovalo by to, aby tyto programy vysílaly prakticky z jednoho místa (popř. z míst v max. cca. 30° rozmezí) a s podobným výkonem (maximálně kmitočotově upraveným). Což je ale za součastného stavu v našich (i vašich) podmínkách prakticky neproveditelné. Něco obdobného si snad můžou dovolit jen v krajinách jako je Polsko, kde je rovina jako stůl.
Nicméně jak už psal Raul, na domovníky by stejně došlo, i když těch home domovních průběžných zesilovačů bych se až tak nebál, největší neplechy vždy způsobují předzesáky anebo staré rozladěné skupinové soupravy, které ovšem byly koncipovány na 200 účastníků, takže i malý renonc z nich udělá zajímavou vysílačku...
-
Ono velký problém dnešní je jednak v tom, že lidi nejen že pasivně či aktivně něco přijímají, ale čím dál častěji i vysílají (bezdrát internet, mobily, zabezpečovačky, firemní vysílačky, ...).
Ohlídat si přezesáky se ještě i dá, rozkmitlej předzesák najít a vyměnit je (ve velkých uvozovkách) to nejmenší, ale problém nastává, když dneska všichni i vysílají a to samozřejmě raději s větším výkonem než je nutné. Potom nastupuje na scénu taky harmonika a můžu říct, že tolik harmonického zakmitávání jako za poslední roky jsem v životě neviděl (i když do značné míry to také způsobuje právě ta přebuzenost minivysílačů, kdy je potom harmonická už příliš silná. Pokud by se vysílalo s normálními výkony -normálními pro home využití- tak by potom i ta případná harmonika byla tak slabá, že by si ji už potlačila sama ta přijímaná nosná frekvence...).
-
Jak píše Raul, z tohoto pohledu je na tom velice dobře satelitní příjem, jelikož přijímané frekvence v pásmu okolo 12GHz (navíc "z nebe") je v tomto celkem v pohodě, protože takhle vysoko nikdo nechodí a nejspíš ani chodit nebude, jelikož by se to dost blbě terestricky šířilo. A co se týká konvertorované, tak do těch 2.4GHz je to už sice horší, ale tady už je to zase v koaxu, takže by v nejhorším měl pomoct slušně odstíněnej koax...
 
 
  @mc: jo, s tím posledním tvým ... 

29.06.2004 13:28 • Raul
@mc: jo, s tím posledním tvým příspěvkem souhlasím. Raul.
 
 
  Mobilné služby nie sú len mobi ... 

29.06.2004 13:23 • mc
Mobilné služby nie sú len mobilné telefóny! Je to všetko, čo môžeš užívať za pohybu alebo aspoň bez obmedzenia na miesto pripojenia, u Vás sa napr. rozbieha prístup k internetu na 450MHz, celkom bežné je to na 2.4GHz(aj keď z menším dosahom), ale mobilné sú aj T-DAB, S-DAB (WorldSpace,XMradio,Sirius)a v neposlednom rade aj DVB-T. A čo sa týka politikov, ich pazúre najlepšie dočiahnu práve na oblasť -T, ale ani -C nie je na tom o moc lepšie, a Czech(Slov)link je príkladom že aj -S by chceli mať pod kontrolou.
 
 
  Pletu sem politiku proto, prot ... 

29.06.2004 13:04 • Raul
Pletu sem politiku proto, protože úzce souvisí nejen s TV a rozhlasovým příjmem. Nebo si myslíš, že ČTÚ a ostatní regulační orgány jsou na politicích nezávislí a řídí se odbornými hledisky? Nenech se vysmát. Přidělování frekvencí, jejich využití atd. byl a vždy bude U NÁS především politický problém, provázaný navíc s různými ekonomickými zájmy. Pokud hovoříš o eurovolbách, máš pravdu, bohužel o to málo, co tady z demokracie zbylo, tedy svobodné volby, není mezi lidmi zájem. Pak se ale nemůžeme divit, že místo odpovědných lidí jsou v politice prasata, která by se, nebýt politických koryt, nikde jinde neuživila. Není to chyba těch prasat, ale nás, voličů, že jsme tak blbí a ta koryta jim schalujeme. Vždycky jsem se voleb účastnil a vybíral jsem z toho co bylo to nejlepší. Kdyby to tak udělal každý, tak jsme nemuseli na politiku nadávat, a mohli tam být dnes schopní lidé.
Co máš pořád s těma mobilníma telefonama, ty seš jejich dealer? Raul.
 
 
  Zas sa neboj o tie svoje satel ... 

29.06.2004 11:22 • mc
Zas sa neboj o tie svoje satelity Raul, vzhťadom na to že, že idú éterom využil by som ich na mobilné služby. A nechápem, prečo sem stále pletieš politiku ? Ako ukázali eurovoľby, tá ľudí zaujíma veľmi málo. Radšej by sme mohli diskutovať o technike ...
 
 
  @mc: si děláš srandu :-) s tím ... 

29.06.2004 10:35 • Raul
@mc: si děláš srandu :-) s tím globálním výhledem. To, co jsi napsal odpovídá vizi našich mocipánů, čím víc mobilů, kabelů a všeho dalšího svinstva, tím víc daní, čím víc daní, tím se budeme (rozuměj mocipáni) mít líp. Samozřejmě, že se jim vysílání přes satelit nelíbí. Nemohou dirigovat na co se budeme dívat, a to jsou moc neradi. Na satelitu totiž vidíme, jak nás tady krmí lží skrze svou veřejnoprávní i soukromou TV. Mocipáni moc litují toho, že satelitní TV (zatím) nelze efektivně rušit, jako např. rušili oni (blahé paměti) vysílač svobodné evropy. Ale už se na tom pracuje - viz. kódování všeho možného i nemožného. Demokracie v podání našich mocipánů je nahoře huj a vevnitř fuj. Raul.
 
 
  Globálny pohľad (alebo výhľad) ... 

29.06.2004 10:23 • mc
Globálny pohľad (alebo výhľad): celý éter, všetky frekvencie treba prideliť mobilným službám (aj DVB-T napr. pre spravodajstvo) a čo je pevné (homecinema 32"LCD+6repro) treba natrepať do kábla (DVB-C,xDSL a iné)
 
 
  @mc: to síto není vůbec samosp ... 

29.06.2004 09:32 • Raul
@mc: to síto není vůbec samospasitelné. Jeho zisk není zas tak velký, aby se to např. při rozbočení na 2 až 3 TV při slabém signálu vůbec hrálo. Takže myšlenka síta bez zesilovače pro každého je iluze. Neřkuli, že většinou se mimo centra přijímá UHF ze dvou směrů, co pak? Pak je stejně třeba signály UHF+UHF+VHF+VKV sloučit a domovní zesilovač se 2 vstupy UHF jedním VHF a VKV s regulovatelným ziskem tuto situaci řeší. A už jsme zase u toho širokopásmového zesilovače a antény. Kdo si bude pořizovat kanálový zesilovač a anténu (nepřeladitelnou), když neví, na jakém kanále bude zítra terestrické stanice ladit? Vždyť se to mění (mimo základní síť) neustále. To by museli být lidi blbci, aby kupovali kanálové zesíky, a antény které za 3 roky mohou hodit po psu. Prostě přes terestriku k nerušenému příjmu cesta nevede a nepovede ani po zacedení DVB-T. Příčinou je velmi mnoho zíájmů a požadavků na pásma VHF a UHF, včetně zákmitů do nich. A ta terestrická pásma opravdu nejsou nafukovací. Raul.
 
 
Celkový počet komentářů: 27 / zobrazují se: 1 ... 20

|<«12»>|


zpět nahoru


¤ Napište nám ¤ Reklama ¤ Mapa stránek ¤ Cookies nastavení ¤
Všechna práva vyhrazena! - VHR, Kvasice & COM, Banská Bystrica - All rights reserved! TOPlist