Komediální senzace z festivalu v Cannes o vztahu výstředního otce a ambiciózní dcery, která ohromuje kritiku i diváky, to je Toni Erdmann. Život učitele Winfrieda Conradiho uplývá v naprosté rutině, kterou mohutný muž jen občas naruší svou pubertální vášní – drobným žertovným převlekem. Poté, co mu zemře jediný věrný druh, slepý pes, se Winfried rozhodne investovat veškerou pozornost do své dcery Ines, která vše podřídila kariéře.
Po neúspěšném pokusu o kontakt mění Winfried strategii. Čeho nemůže dosáhnout jako neúspěšný otec, toho může docílit jeho neforemné alter-ego, německý ambasador a životní kouč Toni Erdmann.
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=X15BxCmDYpU
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=6HBrZHwi5mA
Trailer ke stažení: https://we.tl/PAVXZwyyjo
Toni Erdmann, premiéra: 20. 10. 2016Život zestárlého učitele Winfrieda Conradiho uplývá v naprosté rutině, kterou mohutný muž jen občas naruší svou pubertální vášní – drobným žertovným převlekem. Poté, co mu zemře jediný věrný druh, slepý pes, se Winfried rozhodne investovat veškerou pozornost do své odcizené dcery Ines, která dělá kariéru v nadnárodní firmě a nemá na nic a na nikoho čas. Po naprostém fiasku první návštěvy v Bukurešti mění Winfried strategii – čeho nemůže dosáhnout jako neúspěšný otec, toho může docílit jeho neforemné alter-ego. A tak se rodí životní kouč–německý ambasador Toni Erdmann, tragikomická figura s absurdní parukou a umělými zuby, která se workoholičce Ines začne plést do života v těch nejméně vhodných momentech. Německá režisérka Maren Ade se po deziluzivní vztahové studii Všichni ostatní vrací s pronikavou a nesmírně vrstevnatou tragikomedií o sblížení otce a dcery, o generaci singles, o světě příkrých rozdílů a o tom, že nejtěžší věcí v životě je neztratit humor.
O režisérce: Německou producentku, scenáristku a režisérku Maren Ade (12. 12. 1976) zajímají především nejvšednější momenty mezilidských kontaktů. Ať už jde o složitý citový život učitelky Melanie v debutu Les stromů (2003), detailní obraz rozkládajícího se vztahu ve filmu Všichni ostatní (2009, Stříbrný medvěd z Berlinále) nebo nevšední analýzu pouta otce a dcery v Toni Erdmannovi, Maren Ade zůstává vždy věrná civilní a velmi empatické režijní metodě, která ji řadí mezi nejúspěšnější německé filmaře současnosti.
Klára Skřenková, PR & Marketing, Film Europe Media Company