Zpravodajství TV info Škola TV program Firmy Bazar Diskuse

satCentrum


Česko-Slovenská
satelitní a TV doména
česká verze    slovenská verzia
 
 Čtvrtek • 13.02.2025 - 20:17:57   satCentrum najdete také na:      
Nastav barvu

Vyhledávání


TV info



Rubriky
Z domova
Ze světa
Pakety a stanice
Změny parametrů
Neoficiální příjem
Softwarové novinky
Technika
Online chat
Program

Užitečné odkazy:





Naše ikonky pro Vaše stránky




 
SAT info - Z domova | Články
 

Také si pořizujete na Vánoce digitální kvalitu? – 2.část

  Autor: Redakce , e-mail: redakce@satCentrum.com Přidané: 28.12.2004


Vánoční nákupní horečka už je za námi, a tak se vracíme druhou částí k příspěvku jednoho našeho čtenáře. Druhým tématem, který ve svém dopise popisuje, je často opěvovaná digitální kvalita vysílání. Zatímco dříve bylo slovo digitální pro něj synonymem pro kvalitní, dnes už si to vůbec nemyslí. Prý ještě budeme rádi vzpomínat na analogové pozemní televizní vysílání.

Jak nám napsal, nebydlí přímo v Praze, ale ve středních Čechách, kde mu nejlépe hraje paket Českých radiokomunikací na K25. Ten by se ale měl vypínat (viz první část příspěvku). Dále zachytí slabší signál CDG (Czech Digital Group) na K46, paket Českého Telecomu je už ale velmi slabý a pro sledování nepoužitelný. No a právě síla signálu, tedy přijímaná kvalita na anténním vstupu mu dělá v DVB-T příjmu velké problémy. Měl možnost vystřídat několik receiverů (zapůjčených postupně od svého známého prodejce v jedné pražské prodejně), ale bohužel se u nich v tu větší a jinde v menší podobě projevoval jeden nešvar digitálního příjmu, na který nebyl z analogu připravený - nepříjemné lupání ve zvuku a zamrzání obrazu.

Při slabém signálu nebo rušení se mu z TV (a zapojených reproduktorů domácího kina) ozývá nepravidelné lupání a nepříjemné „skřeky“ – zkreslení a pazvuky ve zvuku. Stejně nepříjemné jsou i výpadky obrazu, kdy je třeba ve zvuku malinká pauza a obraz na chvilinku zamrzne bez postřehnutelného mrknutí či kostičkování, což je na velké obrazovce dosti rušivé.

Hovořil s několika podobně postiženými novými majiteli DVB-T receiverů v okolí a shodli se na tom, že zatímco u analogu dříve občasné rušeni, jako je lupanec, když se zapne např. chladnička, anebo bílé tečky v obraze, když pod okny projede motocykl, už ani nevnímají, u digitálu jim to vadí. Pořizovali si jej jako kvalitativní skok pro své nové LCD či plasmové televizory, ale zjišťují, že to s tou kvalitou není až tak stoprocentní. Dokonce jeho soused se opět vrátil k nahrávání pořadů (v nepřítomnosti, kdy je na směně a nemůže nějaký zajímavý program vidět) na video z původních analogových předvoleb. Přestože má obraz neostrý a s duchy, je to prý lepší, jak mít výpadky a lupanci poškozenou nahrávku.

Dále se obává komprimace. Jak píše, možná budeme za 10 let ještě vzpomínat na starý dobrý analog, až nám „nacpou“ na jeden kanál 10 TV programů - z toho 4 sportovní či dokumentární a k tomu ty občasné výpadky a zvuk bude občas opožděný proti obrazu o několik sekund...

Má už špatné zkušenosti z digitálního satelitního vysílání, kdy se na některé TV programy s malým datovým tokem nedá ani koukat - když to má trhané a rozmazané pohyby a bolí z toho oči. A co ta rádia v MPEGu, když mají datový tok 96 nebo 112 kB/s, kdo má ty hrůzy poslouchat, když to zní jak digitální diktafon ve funkci LP? To, co je slyšet např. na Hotbirdu je podle jeho vyjádření někdy silné kafe. To už nemá s rozhlasovým vysíláním nic společného, to už je pozemní FM na CCIR mnohem kvalitnější.

Stávající analogové vysílání a v něm obsažené informace jsou všeobecně (rozhlas i ve vzdáleném zahraničí) dostupné. Digitální terestické vysílání však má a bude mít značné problémy v členitém terénu. Jak to pak bude s naplánovanou plošnou dostupností pro 99 procent obyvatelstva je dnes vážnou otázkou.

A poslední zatím nedostatečně zodpovězené téma bude otázka placení za sledování. Nedělá si iluze, že časem nedojde k zpoplatnění některých streamů a programů v multiplexu. Zatímco analog je a bude pro každého volný, digitál lze udělat "pay", jako je tomu již dnes v mnoha zemích.

Sečteno, podtrženo:

KLADY ... digitál: kvalita, více streamů, analog: dálkový příjem, menší zarušení mimo pásma, bezplatný příjem, stávající hardware.

ZÁPORY ... digitál: nekompatibilita - nutnost pořídit si nové zařízení, menší dosah, výpadky a skřeky ve zvuku, lupance, zamrzání obrazu, problémy v členitém terénu, zarušení mimo pásma, může být snadno zpoplatněno, analog : šum v příjmu, duchy, moaré.

Tolik několik odstavců z obšírného dopisu našeho čtenáře. Který možná vyzněl příliš pesimisticky, a trochu vyčnívá z řady nadšených článků, opěvující jen klady terestrického digitálního vysílání. Jak v závěru píše, není proti DVB-T a jeho zavádění. Naopak, má už receiver doma a nyní se „modlí“, aby legislativa postoupila a on měl na vstupu tuneru nějaký digitální signál. Není tedy rozhodným odpůrcem digitálu, jen chtěl, aby někdo spolu s ním konstatoval, že není vše okolo DVB-T vysílání jen růžové. Chybí mu osvěta. Lidé o těchto Vánocích často kupovali přijímače bez základních znalostí a možná jsou už dnes zklamáni. A pokud jim po Novém roce vypnou vysílání, bude jejich zklamání o to větší.

Co vy na to? Zajímal by nás váš názor. My v redakci, která sídlí na Moravě a na středním Slovensku mimo dosah jakéhokoliv signálu pozemního digitálu, k tomu můžeme zaujmout jen akademické (tj. teoretické, nikoliv praxí ověřené) stanovisko. Zajímal by nás proto především názor Pražanů a Brňáků. Za nás i za pisatele zmiňovaného dopisu předem děkujeme, prostor pro vaši reakci najdete hned pod tímto článkem.


  Sdílet:      

¤   počet komentářů k tomuto článku: 19   ¤

Verze pro tisk




Další články z rubriky:
30.12.2004 • O licenci usiluje 29 tématických a devět plnoformátových programů [ 4 ]
29.12.2004 • Nový rok 2005 - novinky na Galaxii sport. [ 3 ]
24.12.2004 • Redakce satCentrum vám přeje pěkné vánoční svátky [ 2 ]
23.12.2004 • Český Telecom v licenčním řízení „na zkoušku“ [ 4 ]
22.12.2004 • Leden na HBO [ 1 ]
21.12.2004 • TV Nova chce vysílat i digitálně [ 6 ]

  Komentáře:

ERROR

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Přihlašte se: Přihlášení.

V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook, Twitter, Google. .

Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.


za obsah níže uvedených komentářů satCentrum nezodpovídá!
[ nejnovější komentáře jsou nahoře ]
1 / 1

  @majkl 

02.01.2005 08:25 • Pavel
Tvůj případ jsem jsem uvedl jako druhý v pořadí - tzn. v oblastech s příjmem bez přímé viditelnosti na vysílač,ale dostatečnou úrovní je DVB-T lepší. O tom není třeba pochybovat, to je zásadní "konstrukční výhoda" DVB-T,se kterou bylo při vývoji počítáno! Druhou je možnost přenosu více programů z jednoho kanálu (od určitého většího počtu pak se značnou degradací). Logicky-užití DVB-T v typicky městské aglomeraci musí být výhodnější.
 
 
  hm 

01.01.2005 16:21 • abc
jestli bude dbvt vysilat v digitalni ,,kvalite,, jak upc no to zlaty analog :-/
 
 
  ad Jirka a Pavel 

31.12.2004 22:42 • majkl
Plně souhlasím s příspěvkem Jirky z 29.12.2004 23:39.
ad Pavel: Zde nejde ani tak o dosah analogu nebo digitálu, ale o to, že DVB-T má ze stejného vysílače při stejném výkonu jako analog bezproblémový příjem v místě, kde již analog nehraje v plné kvalitě PAL, resp. kde již mnohdy nehraje skoro vůbec. Ať již je to dané příjmovými podmínkami nebo technologií. Ale pro praktické použití je DVB-T jednoznačně lepší. Už když to vezmu podle sebe: bydlím kousek od Žižkova a zatímco analog s ERP 60 kW mám plný duchů ať se snažím sebe víc (v okolí jsou pouze 5ti patrové domy nebo ještě vyšší) a nemám nárok na přímou viditelnost. Kdežto experimentální DVB-T také ze Žižkova s ERP 5 kW mám zcela bezchybný příjem na prutovku v místnosti. Tak co je pro mne jako pro diváka zajímavější? :-)
 
 
  @Jirka 

30.12.2004 11:58 • Pavel
V zásadě máš pravdu, ALE : nelze srovnávat analogovu úroveň nosné obrazu s výkonem v kanálu u DVB-T či S ! Ono totiž 1kW koncový stupeň "dá" mnohem větší úroveň nosné analogu, než vícenosné modulaci DVB-T. Takže tady je třeba říct,že stejně výkonný koncový stupeň vysílače v zásadě nijak dramaticky nezvýší "dosah" digitálu oproti analogu.
Za druhé -46dBuV klasického analog.videa je při šum.šířce pásma 5MHz odstup s/šum 43,7dB, s použitím nízkošum.předzesilovače lze počítat tak se 42dB,což je sice už šum patrný,ale nikoliv nekoukatelný,jak píšeš.
Takže závěrem :
- při použití STEJNÝCH vysílačů se dosah digitálu nijak dramaticky nezmění
- v oblastech s odrazy,ale dostatečným signálem je DVB-T jasně lepší
- v oblastech s nepokrytím (tzn. úrovně pod 50dBuV) bude situace různá, v závislosti na dalším rušení, atd.
- DVB-T/S/C přináší lepší kvalitu STOJÍCÍHO obrazu, u dynamických scén je analog vždy lepší, datový tok digitálu 4Mb je hranice, 8Mbps je nadstandard..
 
 
  tentokrát už fakt naposled 

29.12.2004 23:39 • Jirka :-(
Czechlink docela jistě NENÍ standard v DVB-S!!! Naopak je to těžký nadstandard! Standard jsou stanice s datovým tokem něco málo nad 4MBit/s, jako je např. Pro7, RTL2, atd. Možná by jsi se měl podívat do slovníku na pojem "standard" - standardní není totéž co ideální!
K té průtrži - opět srovnáváš blbosti - tebou udané podmínky jsou podmínkami extrémně špatnými a v takovýchto podmínkách nejede ze satelitu nic ani na třímetrové paraboly! Je to jako bys posuzoval, jestli je lepší pozemní analog či digitál, když by jsi zavřel přijímací anténu do ocelové fradajky do sklepa - nepůjde nic tak či tak, to je přeci jasné! Pokud ale budeš postupovat podle mého návodu, tak to můžeš vyzkoušet i postupně a nikoliv skokem do extrému a začneš zjišťovat, že analog pořád více outdroptuje, kdežto digitál pořád v pohodě. A potom se dostaneš na onu hranici, kdy digitál ještě pořád povalí bez výpadků, ale také bez rezervy pro zhoršené (zhoršené nikoliv extrémní) příjmové podmínky a v této chvíli už na analogu opět nepoznáš chlapa od ženský!
A o tom to je i v pozemním příjmu - tady se to násobí ještě tím, že nějaké ta bouřka nemá na útlum signálu až takový vliv jako u satelitního příjmu (díky mnohem nižším vysílacím kmitočtům a horizontálním šíření). I když extrémně špatné příjmové podmínky tady také mohou být, ale zase z trochu jiných důvodů. A pak je pravda, že zatímco v analogu se to projeví např. párováním řádků kvůli rušivému příjmu momentálně krátkodobě extrémně dobře přijímatelného velmi vzdáleného signálu, tak v digitálu by to mohlo skončit celkovým výpadkem. Nicméně digitál má na toto určité opravné prostředky (i když ne zrovna extra účinné) a hlavně až se uvolní kmitočty po analogu, tak půjde rozdělit frekvenční spektrum natolik užitečně, že se ani velmi vzdálené kmitočty nebudou překrývat a to ani při extrémních příjmových podmínkách.
Ale to nejdůležitější je také to, že pokud bychom si tedy zachovali ten "starý dobrý analog", abychom na něj nemuseli ještě s láskou vzpomínat, tak budeme mít maximálně to co doteď - tj. max. čtyři celoplošné tv stanice a to samozřejmě bez EPG, 16:9, DD či MHP. A to mi nepříjde jako nějaká lepší varianta! Ale samozřejmě NIKDY NIC NENÍ DOKONALÉ - a to ani DVB-T, ani pohon auta na vodík, ani moje manželství, ....
A závěrem ještě jedna opakovačka - u analogu nemůžeš použít nízký datový tok, jak už jsem ale napsal dvakrát, takto chudé stanice by v analogu nevysílaly vůbec! A ty co u nás dnes v analogu vysílají jsou dostatečně "movité" na to, aby nemusely chodit do nějakých nízkých datových toků. Navíc u analogu můžeš také šetřit - i když ne zrovna v přenosové kapacitě, ale spíše v technickém zázemí.
Vysílat v muxu více než čtyři tv stanice zatím nikdo neplánoval ani neplánuje, tak nevím proč ten strach. Ale kdyby se použilo variabilního datového toku, tak bych se ani tohoto nebál a klidně bych já osobně zvedl počet tv stanic v muxu až na šest. S VBR by se takto snadno dokázalo udržet kvalitu na úrovni statických 4.5MBit/s, jež jsou dnes i v DVB-S naprostým standardem.
K UPC a jeho zaplacené "kvalitě" se ani vyjadřovat nebudu, to už s tímto vůbec nemá co dělat - opět jen podotknu, že i v analogu by takováto společnost mohla šetřit - např. na přenosových trasách či zázemní technice (čehož můžeme být často svědky v segmentu dnešní analogové kabelové televize).
Ale už se jen a jen pořád opakuji a opakuji a je to o ničem. Proč se snažit přesvědčit někoho, kdo o to nemá zájem a nenaslouchá argumentům?
btw: to lupání a jiné výpadky nejsou způsobeny samotnou technologií vysílání, ale tím, že jde o dálkový příjem lokálního experimentálního vysílání!!!
Co chtěl jsem říci, to jsem již řekl (většinu i několikrát), takže se nad tím zkuste zamyslet a když jsem vás nepřesvědčil, tak to se nedá nic dělat - ani já nejsem dokonalý a třeba ani nemám pravdu......
 
 
  to: Jirka 

29.12.2004 20:49 • Standa2
Já jsem samozřejmě myslel srovnání DVB T s DVB S a analog na satelitu, nepopírám, že když tam budeš mít trochu použitelný signál tak ti to DVB T půjde.
3. obdobné je to i u analogu v satelitech - zkuste si "odladit" parabolu z 19E tak, aby jste měli na digitálu jen nezbytné minimum pro bezchybný chod a pak si k tomu připojte analog! U analogu jsou tzv. drop outs to je jasné -ale pokud máš čistý obraz tak ho neojebeš na vysílací straně nízkým dat. tokem jak u digitálu. Když ale přijde pořádná průtrž mračen na 5-10min. na parabole 100*80 cm kon. 0,7dB ti nepojede analog ani digitál -vlastní zkušenost a kdo říká že to jde tak kecá nebo při bouřce nezapíná satelit.
Mám nahrátý film z 5°E, (ještě šlo ve Viaccess) programu Cinema3: Thirteen Ghost, který trvá 88min. s jedním zvukem orig. anglicky a má 2,68GB. Terminátor3 určitě trvá 120min. že? a má 1,7GB a o tom to je -datové toky. Rušení typu lupání apod. se možná čase vyřeší, ale pokud se budou vysílat více než 4programy, tak to bude "kvalita" jak to HBO. Jinak standard DVB S je paket Czechlink, max RAI, ORF.
 
 
  ještě k těm dB 

29.12.2004 18:35 • Jirka :-(
když se tady trumfujeme těmi dBuV, tak ještě toto:
analog má slušný obraz při 55dBuV, při 50dBuV jde už o citelně zhoršenou kvalitu, při 46dBuV se už na to normálně nedá dívat, při 40dBuV už je tam opravdu akorát tak mraveniště
digitál má stabilní obraz bez jakýchkoliv výpadků při 46dBuV, při 36dBuV ještě pořád relativně slušně funguje, ovšem již s častějšími zadrhnutími a krátkodobými výpadky
takže opět - srovnávejme srovnatelné!
btw: v analogu se dá vysílat také nekvalitně - to není žádný problém a žádné POKUD tady neplatí, jen se s tím v našich podmínkách těžko setkáváme (Nova je oproti opravdové analogové nekvalitě kvalita sama) a to proto, že se do drahého analogu dostanou pouze stanice, které to stojí tolik peněz, že nějaké slušnější technické zázemí je oproti tomu sranda - takže opakuji - stanice, které v digitálu vysílají či budou vysílat s nízkým datovým tokem, by v analogu nevysílaly NIKDY (tj. ony již na začátku mnou zmiňované 4 volné analogové stanice se standardní kvalitou versus 6 až 8 volných digitálních stanic se standardní kvalitou PLUS 4 volné digitální stanice s nízkou kvalitou PLUS 12 až 14 kódovaných stanic).
Ale už se začínám opakovat.
 
 
  asi tak 

29.12.2004 18:04 • Jirka :-(
1. ano, POKUD je velmi hezké slovo ;-) zřejmě jsi ale moc chudých stanic z analogového satelitu či z pozemního analogu neviděl - to by jsi teprve koukal, co se tam dá pustit za "kvalitu"
2. analog při 40dBuV - už jsi to někdy viděl? pokud ano, tak to nemůžeš myslet ani jako vtip, protože při 40dBuV u analogu nepoznáš jestli je za tím šumem chlap anebo ženská, natož aby se na to jakkoliv "dalo dívat"!
3. obdobné je to i u analogu v satelitech - zkuste si "odladit" parabolu z 19E tak, aby jste měli na digitálu jen nezbytné minimum pro bezchybný chod a pak si k tomu připojte analog! a pak se můžeme o tom pobavit dál! ;-)
 
 
  a zvuk bude občas opožděný pro ... 

29.12.2004 16:34 • Standa2
a zvuk bude občas opožděný proti obrazu o několik sekund... -To mělo i Óčko ze satelitu, teď to zlepšili? KLADY ... digitál: kvalita -nemusí být pravda. Jak jsem to už někde psal: (platí pro DVB-S a analog satelit) Tak nekvalitně jak v Digitálu se v analogu vysílat nedá -viz.Datové toky. Př: kdyby Óčko vysílalo analogově ze satelitu tak bude mít lepší obaz než má teď v digitálu. (pokud ty kamery, studio adt. nemají na úrovni TV NOVA ale alespoň jak ČT nebo Prima.
 
 
  jeste jsem tady nevidel zadne ... 

29.12.2004 14:42 • duchman-zl
jeste jsem tady nevidel zadne poradne srovnani digitalu a analogu pri stejnych vykonech. je blbost aby v miste kde jede spatne digital,nejel analog VUBEC, na ten se da divat i pri 40db i kdyz je to spatny obraz. v podstate je to ale stejne jedno,zakaznika nezajima jestli je sit vysilacu 20w husta jako gsm nebo jestli je od neho vzdaleny 50km a ma 1000kW. Podstatna je uroven signalu u neho doma a chci videt kolik let bude trvat nez stovky televiznich prevadecu v CR prejdou na digital. Kdyby se tady prodavaly czlink karty cenu obvyklou v zahranici,vetsinu zakazniku by nejake dvb-t vubec nezajimalo protoze uz by to meli davno vyresene.
 
 
  Honza 

28.12.2004 21:11 • Jirka :-(
ano já o voze a ty o koze
článek není o tvých problémech s příjmem a o tvém předčasném nákupu zařízení určeného pro příjem televizních stanic ve formátu, který u nás ještě oficiálně nevysílá
článek natvrdo srovnává technologie šíření tv signálu a není jen o součastné situaci (viz. například údajná nevýhoda digitálu, že může být snadněji zakódován-zpoplatněn - něco takového v součastnosti ani v nejmenším nehrozí a navíc u analogu by to bylo také jednoduché, o tom menším dosahu a dálkovém příjmu už raději znovu psát nebudu)
co se týká tvého prodavače, tak holt tvoje smůla, že jsi narazil na někoho, kdo tomu nerozumí anebo rozumí, ale je mu to jedno a chce jen prodat, ale opět se toto tohoto článku netýká - mimochodem spousta pražských odborných firem na žádost prováděla a provádí měření dvb-t signálu v místě (ale to je samozřejmě za peníze a to některé lidi holt bolí) a hodně z nich také půjčuje STB oproti záloze na vyzkoušení
 
 
  Koukám, že já o voze a ty o ko ... 

28.12.2004 20:28 • Honza
Koukám, že já o voze a ty o koze, ty anonyme se smajlíkem :-( Odklepnul jsem reakci dřív, jak jsem zapsal svůj nick, takže tedy Honza, sorry. Psal jsem, že se jedná o současný problém, teď jsem si taky koupil přijímač, který je mi za humny Prahy na houby. Tak souhlasím, že digitál je dobrý a lepší jak analog, ale až analog bude vypnutý! Teď mi jde špatně, a to bydlím jen kousek od hranic Velký Prahy. Pokud bych bydlel v Krkonoších, na ˇˇSumavě, v Jeseníkách, držel bych hubu a krok, protože tam signál nebude ani za několik let, ale tady mě špatná investice do digitální mašiny štve, protože prodavač byl stejně jako nick :-( děsnej optimista a propagátor DVB-T a já na něho dal. Mám problém teď, to za deset let, až budu mít bezvadnej příjem z Cukráku, to už bude přijímač dost zastaralej.
 
 
  btw 

28.12.2004 19:52 • :-(
i když redakce nemá možnost si v praxi dvb-t "osahat", tak vše co jsem dole popsal jsou již několikráte (i u nás) v odborném tisku zmiňované vlastnosti a pokud někdo provozuje specializované stránky a otiskuje srovnávací články, tak u něj lze předpokládat, že by měl být na určité úrovni a takovéto základy dvb-t dávno znát, jinak se potom ona "odbornost" začíná rovnat článkům v Mladé Frontě, tedy odborníci na vše a ve výsledku na nic
a i když strom praxe je zelený, tak určitým základnostem se můžeme naučit i z teorie či z publikované praxe jiných odborných firem v odborných periodikách
 
 
  anonym 

28.12.2004 19:40 • :-(
naopak, přečetl jsem si to velmi pečlivě a i když nadpis je jaký je, tak z článku vyznívá něco naprosto jiného, mimojiné i ve zmiňovaných "kladech a záporech" je dálkový příjem uveden jako výhoda analogu a jako nevýhoda digitálu výslovně uveden "menší dosah" a to je NESMYSL a BLUD NEJVĚTŠÍ, stejně jako dále zmiňovaný bezplatný příjem - ani v analogu není problém signál kódovat a dekódovat
dále citace "bohužel se u nich v tu větší a jinde v menší podobě projevoval jeden ??? NEŠVAR DIGITÁLNÍHO PŘÍJMU ??? , na který nebyl z analogu připravený - nepříjemné lupání ve zvuku a zamrzání obrazu" je naprosto amatérská a srovnává nesrovnatelné, protože při stejných podmínkách by mu v analogu nejelo vůbec nic
takže "sečteno, podtrženo":
srovnávat dálkový příjem nízkowatového městského vysílače experimentáního digitálního vysílání s pravidelným vysokowatovým vysílačem pravidelného analogového vysílání je KRAVINA a BLUD a je úplně jedno, jestli je v titulku zmínka o letošních vánocích
 
 
  video bit rate 

28.12.2004 18:33 • Jirka
Asi to sem nepatří, ale znám pay tv stanici, která vysílá šíleně nízkým bit ratem, a lidi za to ještě cálujou - však víte, o jakou digitální kvalitu na satelitu se jedná. Nahrával jsem si na hard disk premiéru akčního Terminátora 3 a včetně obou zvuků (čj a ang.) mi celý film zabral 1,7 GB místa. Tínhle způsobem do digitálu nacpeme i 13 stanic, jak je to na satu. Ale koulkatelný to moc nebude :-(
 
 
  Ty blude :-) , možná sis to šp ... 

28.12.2004 18:26 • anonym
Ty blude :-) , možná sis to špatně přečetl, ale píše se o letošních vánocích a současným stavu. Až se bude vysílat ze stávajících analogových vysílačů, tak to bude samozřejmě úplně - tedy doufejme - jinak, ale kdy to bude??? Takže seš taky asi ten nadšenej propagátor kvality, která ale člověku, který si dneska koupil přijímač, je sakra dost vzdálená. Jo a nechci se zastávat redakce, ale psali něco o tom, že nemaj možnost digitál přijímat, tak to mají jen teoretizovat? Pokud seš sám odborník, tak připoj nějaký svý zkušenosti. Ale pokud si myslíš, že je digitál určený jen pro Pražáky a za cedulí konec hlavního města bude Hic sun leones, tak sorry, ale i jinde žijou lidi, kteří se chtějí dívat na slušnej obraz. Pěkný vánoce a modli se, aby ti šel digitál i po nich :-( Je to bezvadná technologie, ale pro nás na venkově na nic!
 
 
  to je zase blud 

28.12.2004 18:09 • :-(
trochu tady "někdo" zapomíná na to, že kdyby se ze stejných vysílačů jako jsou dnes v Praze na dvb-t vysílal analog, tak ho ti chytráci ve středních čechách nezachytí VŮBEC a to ani hnusně (příjmová úroveň pro trochu slušný analogový signál je cca. 55dBuV, kdežto pro dvb-t cca. 46dBuV a kdo tomu alespoň trochu rozumí, tak ví, že je to KUREVSKÝ rozdíl)!
takže je tady porovnáváno a srovnáváno nesrovnatelné - na jedné straně dvb-t vysílač s několikawatovým výkonem v souboji s několika-KILO-watovými analogovými vysílači, což je NESMYSL a demagogie nejhrubšího zrna!!!
až to dvb-t budou přijímat z vysílačů pro ně určených a ne ze vzdálených lokálních městských vysílačů, tak potom můžou zkusit srovnávat, do té doby je tento článek jedna velká KRAVINA!!!
pokud by se vysílal analog i digitál z výkonově stejného vysílače a na stejném kmitočtu, tak potom by jste viděli ten rozdíl v dálkovém příjmu a to zcela ve prospěch digitálu.
co se pak týká videobitrate, tak není důvod to nějak s tou "nekvalitou" přehánět, většina stanic dozajista bude chtít vysílat dostatečně kvalitně - i v analogu by pro ně bylo levnější vysílat mono a bez txt, bez digitálních přenosových tras, pouštět to do vysílání přímo z VHS kazet (což se také v některých krajinách ve světě děje)... a přesto to takto nedělají.
s nízkým videobitrate se vždy několik stanic najde, ale to jsou stanice, které by jinak VŮBEC nevysílaly, protože by na to neměly prostředky, takže opět srovnávání na špatném místě:
- dokončený pozemní digitál = 6 až 8 nekódovaných TV stanic se standardním videobitrate, 4 nekódované s nízkým videobitrate, 12 až 14 pay-tv
- dokončený pozemní analog = 4 nekódované TV stanice se standardní obrazovou kvalitou a dál už NIC!!!
možná by to chtělo se trochu zamyslet a k názoru nějakého laického čtenáře dopsat i komentář někoho, kdo tomu alespoň trochu rozumí, ale zřejmě tady asi nikdo takový není k dispozici. bohužel ale takovýmito neodbornými články bez dodatečného komentáře "odbornost" těchto specializovaných internetových stránek dostává značně na zadek :-(((
 
 
  S lupáním a zamrzáním jsem měl ... 

28.12.2004 17:10 • Zbyněk
S lupáním a zamrzáním jsem měl také problémy, stále jsem zkoušel jak tuto velkou nepříjemnost odstranit. Jediné řešení, které 100% pomohlo - odpojit veškeré napájení ant. systému ze sítě, tj. zesilovače atd. a při horším signálu použít ziskovější anténu. Nejvhodnější je samostatná anténa pouze pro DVB-T.
 
 
  OčKO 

28.12.2004 16:43 • anonym
Je to možné! Není to ale problém digitální techniky jako takové, ale morálky, či spíše nemorálnosti provozovatelů vysílání, ale také neochoty uživatelů více platit za větší kvalitu! Příkladem (tedy ne-kladným!) budiž hudební kanál OčKO! Zprovoznil jsem několik datavideoprojektorů s vyšším rozlišením v restauracích a barech a od úhlopříčky nad 1,5m je to sylně znát! A to majitelé těch provozoven platí a na spoustu stran i za autorská práva...
 
 
Celkový počet komentářů: 19 / zobrazují se: 1 ... 19

|<«1»>|


zpět nahoru


¤ Napište nám ¤ Reklama ¤ Mapa stránek ¤ Cookies nastavení ¤
Všechna práva vyhrazena! - VHR, Kvasice & COM, Banská Bystrica - All rights reserved! TOPlist