Zpravodajství TV info Škola TV program Firmy Bazar Diskuse

satCentrum


Česko-Slovenská
satelitní a TV doména
česká verze    slovenská verzia
 
 Neděle • 16.06.2024 - 04:15:37   satCentrum najdete také na:      
Nastav barvu

Vyhledávání


TV info



Rubriky
Z domova
Ze světa
Pakety a stanice
Změny parametrů
Neoficiální příjem
Softwarové novinky
Technika
Online chat
Program

Užitečné odkazy:





Naše ikonky pro Vaše stránky




 
SAT info - Ze světa | Články
 

Channel Five má po sedmi letech zisk

  Autor: A.Junek, HN , e-mail: ihned@ihned.cz Přidané: 13.09.2003


Poprvé ve své sedmileté historii dosáhla britská televizní stanice Channel Five zisku. Za první účetní půlrok její zisk před zdaněním a amortizací vyšplhal na více než jednu miliardu liber. Oproti tomu v loňském srovnatelném období utrpěl televizní kanál ztrátu přes tři miliardy liber, informoval server Media Guardian. Mediální společnosti RTL a United Business Media, vlastníci Channel 5, očekávají, že i za celý letošní rok bude stanice zisková.


Nicméně přes úspěchy Channel Five, kterému jako jedinému britskému kanálu vzrostl za poslední pololetí podíl na trhu, neuvažují jeho investoři o zvýšení rozpočtu. O více peněz je požádala nová výkonná ředitelka stanice Jane Lightningová na začátku srpna.

„Úspěch kanálu v minulosti stejně jako v budoucnosti není o tom, jestli do něj poteče mnoho peněz. Záleží na kreativitě. Proto jej vede Jane Lightningová,“ uvedl Gerhard Zeiler, výkonný ředitel společnosti RTL, pro list The Guardian.

Channel Five má přitom oproti svému největšímu konkurentovi, stanici Channel 4, téměř čtyřikrát menší rozpočet. Vedení Channel Five disponuje ročně se 160 milióny liber, Channel 4 má oproti tomu finanční prostředky ve výši 439 miliónů.

Přitom ještě před rokem společnost RTL tvrdila, že je prioritním cílem předehnat ve sledovanosti Channel 4. To by znamenalo zvýšit dnešní podíl 6,5 procenta na více než deset procent. „Je vskutku dlouhodobým cílem, aby se sledovanost Channel Five dostala přes deset procent. Není však nutné, aby se tak stalo v roce 2004,“ tvrdí dnes Zeiler.

Channel Five se stal nedávno také centrem pozornosti britského tisku. V souvislosti s novým mediálním zákonem, který dovoluje vlastníkům novin mít většinové podíly také v televizích, britský tisk upozorňoval na nebezpečí, že by Rupert Murdoch mohl chtít ovládnout Channel Five. Byla by tak ohrožena pluralita názorů na mediálním trhu, uvedl server BBC.

Poté, co jakýkoli zájem o Channel 5 popřel sám Rupert Murdoch, odmítla i společnost RTL záměr prodat svůj podíl v komerční stanici. „Věříme v budoucnost Five, proto nechceme a nebudeme prodávat náš podíl,“ upřesnil Zeiler.


Zdroj: Adam Junek, Hospodářské noviny, 11.9.2003


  Sdílet:      

¤   počet komentářů k tomuto článku: 0   ¤

Verze pro tisk




Další články z rubriky:
16.09.2003 • Evropa se od nového roku dočká první digitální televize [ 3 ]
14.09.2003 • Connected Planet: Bezdrátová domácnost v roce 2004
09.09.2003 • Mezinárodní digitální programy mohou předstihnout ve sledovanosti BBC 1
01.09.2003 • Britská ITV má velké problémy
29.08.2003 • Může parlament zasáhnout?
25.08.2003 • Tragická exploze brazilské rakety VLS-3

  Komentáře:

ERROR

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Přihlašte se: Přihlášení.

V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook, Twitter, Google. .

Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.



zpět nahoru


¤ Napište nám ¤ Reklama ¤ Mapa stránek ¤ Cookies nastavení ¤
Všechna práva vyhrazena! - VHR, Kvasice & COM, Banská Bystrica - All rights reserved! TOPlist