Dalo sa to cakat. Prvy zly odhad vedenia Markizy bol, ze si mysleli, ze z DVBT prejde poslusne na platene platformy tolko ludi, ze to ich poziciu neohrozi. Nejako si nechceli pripustit ze:
1. dost ludi ma DVBT lebo viac si dovolit nemozu alebo nechcu - tito zostali na antene a pozerali co zostalo - najma programy JOJ, ktorej pomahaju k lepsej sledovanosti. Alebo presli na internet.
2. domacnosti, ktore presli na nejaku platenu platformu, uz nemali k dispozicii len par programov ala DVBT, ale mali tam aj dalsie stanice (vacsinou aj ceske CT, Primy, Barrandovy...), ktore sa tym padom uchadzali o divacku sledovanost - takze Markiza presla do vyssieho konkurecneho prostredia, ktore jej berie body. (Preto aj Jojka teraz zacala riesit vsetky ceske stanice v SR, ktore jej beru sledovanost, pretoze vstupom Markizy do DVBT jej zrastie podiel a Jojka nedokaze udrzat svoju sucasnu trh. poziciu, preto chce odstavit jej dalsich najvacsich konkurentov - ceske stanice. Zaujimave je, ze polske alebo madarske stanice takto neriesi, pritom sa z principu jedna o to iste.)
Markiza na tom bude podobne aj v Plustelke, ked bude dostupna po boku sucasnych programov v Plustelke. Takze vstupom do Plustelky vobec nemaju zarucene, ze sa bezpecne vratia na poziciu trhovej jednotky. Som zvedavy ci Towerhome len zaradi programy Markizy do sucasneho balika alebo vytvori balik novy. Vsetky alternativy maju svoje pre a proti.
Naviac tymto krokom sa Markiza stava testovacim kralikom aj pre ostatne komercne stanice (najma JOJ), lebo budu mat par rokov na zodpovedanie otazky, ci je ekonomicky unosne/vyhodne prejst v DVBT2 uplne na platenu formu. Uspech ci neuspech Markizy v sucasnom platenom DVBT2 moze napomoct k vyrieseniu rebusu buduceho vyvoja v terestrike (DVBT2/HEVC) na Slovensku.
|