ČTÚ vydalo správu o stave vývoja sledovania TV. U satelitného vysielania konštatuje, že satelitnému vysielaniu najviac uškodil Servisní poplatek zavedený Skylinkom.
Největšího poklesu ze všech placených televizních služeb od roku 2012 dosáhl satelit. Úbytek klientů byl poměrně rapidní a zřejmě souvisel se zavedením tzv. Servisního poplatku u největší tuzemské satelitní služby Skylink. „Počet účastníků vykázaných v roce 2017 činil 1,15 milionu, což představuje 66,7 procenta úrovně roku 2012. V roce 2017 pak počet účastníků satelitního rozhlasového a televizního vysílání meziročně poklesl o 6,8 procenta,“ vyčíslil ČTÚ. Skylink během první televizní digitalizace v letech 2008 až 2012 masivně inzeroval a lákal diváky k přechodu od analogového pozemního vysílání k satelitu. Základní programovou nabídku i s několika slovenskými programy nabízel zdarma, pouze za aktivační poplatek.
Po roce 2012 ovšem Skylink tuto základní nabídku zpoplatnil Servisním poplatkem, který následně začal každoročně zvyšovat. To vedlo k postupnému odchodu části zákazníků, kteří se vraceli k bezplatnému pozemnímu příjmu televize ve standardu DVB-T. Nyní se Skylink snaží opět v souvislosti s druhou televizní digitalizací a přechodem na DVB-T2 oslovovat diváky a nabízí jim satelitní komplet, instalaci a aktivaci za jednu korunu, ovšem při podpisu smlouvy na delší časové období a závazkem platit stovky korun měsíčně. Odborníci očekávají, že s ohledem na negativní zákaznickou zkušenost se už nebude opakovat výraznější úbytek diváků pozemního digitálního příjmu kvůli přechodu na DVB-T2.
Pozn. autora. Pokles je neuveriteľný, takmer 650 000 abonentov, z čoho na Skylink pripadá 500 000 !!!
|