ČTÚ vydalo správu o stave vývoja sledovania TV. U satelitného vysielania konštatuje, že satelitnému vysielaniu najviac uškodil Servisní poplatek zavedený Skylinkom.
Největšího poklesu ze všech placených televizních služeb od roku 2012 dosáhl satelit. Úbytek klientů byl poměrně rapidní a zřejmě souvisel se zavedením tzv. Servisního poplatku u největší tuzemské satelitní služby Skylink. „Počet účastníků vykázaných v roce 2017 činil 1,15 milionu, což představuje 66,7 procenta úrovně roku 2012. V roce 2017 pak počet účastníků satelitního rozhlasového a televizního vysílání meziročně poklesl o 6,8 procenta,“ vyčíslil ČTÚ. Skylink během první televizní digitalizace v letech 2008 až 2012 masivně inzeroval a lákal diváky k přechodu od analogového pozemního vysílání k satelitu. Základní programovou nabídku i s několika slovenskými programy nabízel zdarma, pouze za aktivační poplatek.
Po roce 2012 ovšem Skylink tuto základní nabídku zpoplatnil Servisním poplatkem, který následně začal každoročně zvyšovat. To vedlo k postupnému odchodu části zákazníků, kteří se vraceli k bezplatnému pozemnímu příjmu televize ve standardu DVB-T. Nyní se Skylink snaží opět v souvislosti s druhou televizní digitalizací a přechodem na DVB-T2 oslovovat diváky a nabízí jim satelitní komplet, instalaci a aktivaci za jednu korunu, ovšem při podpisu smlouvy na delší časové období a závazkem platit stovky korun měsíčně. Odborníci očekávají, že s ohledem na negativní zákaznickou zkušenost se už nebude opakovat výraznější úbytek diváků pozemního digitálního příjmu kvůli přechodu na DVB-T2.
Pozn. autora. Pokles je neuveriteľný, takmer 650 000 abonentov, z čoho na Skylink pripadá 500 000 !!!
Musím sa Ti poďakovať za príspevok, ktorý tuším ako prvý po dlhočiznej dobe tu reaguje k danej téme a nereaguje na autora témy. Ľudia, ktorí zosnovali biznis okolo Skylinku skutočne podviedli množstvo zákazníkov, smutné je iba jedno. Že si to vôbec mohli dovoliť, keďže táto služba ako jediná je viazaná na programy verejnoprávnych STV a ČT. A to je podstata tohoto doslova nešťastia Skylink. Lebo keď zosnovatelia zistili, že sa im nič nemôže stať tým, že sa ukryli do daňového raja v rámci EU, ďalší zosnovatelia to urobili ešte drzejšie a Skylink využili na super kšeft mimo EU cez ruské a iné servery. A všetky tie nekalé kšefty v rámci a mimo EU zaplatia slovenskí a českí dôchodcovia cez servisný poplatok navyše viazaný na koncesionársky poplatok !!!
Skylink podviedol vsetkych a za to dostava zasluzenu odmenu, dufam ze napokon bude prosit zakaznikov, aby sa k nim vratili.Ja si pamatam ako na zaciatku slubovali bezplatny prijem po zakupeni karty.Samozrejme vtedy slo myslim o zakladny balik, ale bolo to aj tak postacujuce pre bezneho cloveka.Ale ako je to zvykom, spolocnosti su nenazrate a musia vytazit 1000 percent zo vsetkeho a z klienta zodrat kozu a tak zaviedli servisne poplatky a stale sa zvysuju. Len tak dalej.
Problém Skylinku je predovšetkým v netransparentnosti samotnej služby, ktorá sa v podstate vymkla normálnosti tým, že neodvádza v ČR a SR DPH, je schovaná v daňovom raji a predovšetkým okráda oklamaných serióznych zákazníkov tým, že im zvyšuje klamlivý poplatok zvaný SERPO, aby tým kompenzovala finančný únik smerom na zločinecké gangy zarábajúce cez zdieľanie pripojením na nelegálne servery. Je tragikomické, že Skylink s tým nič nerobí a ešte navyše na seba viaže verejnoprávne ČT a STV, čím dochádza k paradoxu, že sa oba štáty EU priamo zúčastňujú podvodu na svojich občanoch cez koncesionárske poplatky.
Od dob co to je M7 je to pro klienty Skylinku nepříznivé a Česko není Holandsko, NSR, ... atd.. Očekávaná záležitost, u nás v rodině s tím dva sekli. Zůstane jen základ a i já balíčky nekupuji.
Tak konečne si dal reakciu a v nej žiadna invektíva. Gratulujem. A na znak uznania Ti prenechávam priestor na vytvorenie novej témy pod názvom Panteliomagnetická...