Zpravodajství TV info Škola Frekvence TV program Firmy Bazar Diskuse

satCentrum


Česko-Slovenská
satelitní a TV doména
česká verze    slovenská verzia
 
 Pátek • 19.07.2019 - 03:41:33 satCentrum najdete také na:      
včera nové Téma/Reakce: 0/0           dnes nové Téma/Reakce: 0/0 Nastav barvu


Upozornění
Zvýrazňování nových příspěvků od poslední návštěvy je dostupné pouze pro přihlášené uživatele
Pravidla diskuse na serveru satCentrum

 

TOP témata



 

Téma z archivu

Komentáře
Čo Tibor Eliot neodvysiela v Mlčaní, od Twistu po Rádio Viva  
Vytvoření nového tématu
search Vyhledávání

print Verze pro tisk
17.12.2013 14:19 • ® mediabook
V spise Gorila sa dočítate, ako v polovici 2005 sa V. Poór dožadoval u Haščáka pôžičky pre zadĺžený Rádio Twist, ktorému hrozila exekúcia. To už v ňom polroka bol predsedom predstavenstva (i riaditeľom) podnikateľ Bohumír Zvrškovec, Poórov veľmi dobrý kamarát. Ambíciou nového spolumajiteľa (stále je tam ešte Hryc) bolo vybudovať informačné rádio. Haščák nepožičal.

O ďalšieho polroka sa na scéne objavuje D. Budzák a firma Scan Development. Firma, ktorá sa pôvodne venovala predaju a leasingu vozidiel (premenovaná z VINCAR - Slovakia), neskôr sa venovala aj stavebnej činnosti. Na Scan Development bol prevedený 100 percentný podiel na základnom imaní Rádia Twist a.s. (dnes Rádio Viva a.s.). Stanicu získavajú za korunu (1 Sk) s prísľubom vyplatenia dovtedajších akcionárov a záväzkov stanice. Ako prvé mali byť vyplatené majského deti, ktorých otec v minulosti podržal rádio výmenou za podiel v Twiste (cez firmu Sipox). Ešte predtým ako ho zatkli, stihol prepísať aj tieto akcie na svoje tri deti. Hoci dcéra Eva Majská prepísala akcie nazad na Hryca, zostával naďalej v hre ich nárok na vyplatenie, a aktívne ich v tomto vymáhaní podporoval právnik Ernest Valko, ktorý sa neštandardne dostal k všetkým zmluvám Twistu ešte ako člen Rady pre vysielanie a retransmisiu.

Rádio Twist malo v tom čase veľa dlhov, takmer za 70 mil. Sk, hlavne voči Rádiokomunikáciam (dnešný Towercom). Plány ozdravenia stanice Scan Development nedokázal naplniť. Rebranding na Rádio Viva pomohol zbaviť sa nálepky - politické, protimečiarovské rádio, no zisk nedokázal pokryť všetky záväzky a prepukol v interný boj medzi spoločníkmi, koho uprednostniť pri splácaní dlžôb. Ako je už známe, chod vysielania rádia začala zabezpečovať tzv. servisná spoločnosť Viva Production House (VPH), ktorá už ale dávala ruky preč od niektorých záväzkov.

Minca má dve strany. Čo VPH zamlčiava, je fakt že práve oni odstavili od zdroja príjmu ďalšieho spoločníka a kopec ďalších veriteľov. VPH dnes hlási, že prišla o licenciu podvodom. To nie je pravda, VPH nikdy licenciu nevlastnila a tak jej nemohla byť ukradnutá. VPH pri žiadaní o licenciu uviedla, že nie je zaťažená žiadnými podlžnosťami. Odvtedy vyplávali na povrch 2 závažné skutočnosti. Objavil sa dlh, voči Towercomu. Tu tvrdia, že nie je celý ich, že to je dlh z minulosti a ten sa ich netýka. Kto ho ale má splatiť ak nie ten čo ho v minulosti sľúbil splatiť (hoci cez inú firmu)? Prevalila sa sekera v Sociálnej poisťovni (1,6 mil. Sk), tá sa ich vraj tiež netýka, tú urobilo Rádio Twist. Povedal D. Budzák vo vysielaní Slobodného vysielača. Dlh v Sociálnej poisťovni však narastá tempom, ktoré zodpovedá existencii VPH.

Kto tu koho ťahá za nos? Kto tu na koho háďze kameňom a sám nie je bez viny? Je chvályhodné, že RVR zobrala na seba zodpovednosť a ukončila túto neštandardnú situáciu. VPH vypichuje kroky spoločníka, no akosi zamlčiava čo tomu predchádzalo. Ľudia nasávajú informácie iba z jednej strany a opäť veria, že im chce niekto zle. Spomeňme si, ako to bolo s kauzou Neberte nám Markízu, na ktorej si prihrieval svoju polievočku i ten čo možno už zajtra ohlási kandidatúru na prezidenta. Ukázalo sa, že M. Kočner si oprávnene nárokoval na podiel, pričom ho P. Rusko aj nakoniec pekne krásne vyplatil. Ale vtedy ľudia verili, že je to vydriduch, ktorému ide o zlikvidovanie stanice, tak ako sa dnes vykresľujú tí, ktorým ľudia z VPH dačo v minulosti sľúbili a dnes sa chovajú inak.

Komentár na záver:
VPH si neuvedomuje, že medializáciou ukončenia Rádia Viva robí bezplatne reklamu ďalšiemu projektu, ktorý začne vysielať hneď ako mu to umožní licencia a technicko-personálne zázemie. Možno sa dnes niekto dušuje, že si nové rádio nenaladí, no ako sme videli na príklade spoplatnenia Skylinku, reči sa vedú a chlieb sa je. D. Budzák s obľubou pripomína, koľko rádií už na Slovensku založil. Vyzerá to tak, že nastal čas založiť ďalšie.

Mediálne informácie trochu inak. FB / Twitter @mediabookSK verejne dostupný, vygooglite si :)
Pro zobrazení příloh se musíte přihlásit
<< následující (novější) téma předchozí (starší) téma >>
Zkrácená adresa na tuto stránku: http://goo.gl/axiTf6
¤   Počet reakcí k tomuto diskusnímu tématu: 1   ¤
Reakce (nejnovější jsou nahoře): 1 / 1

 
zaujimave zhrnutie  
18.12.2013 17:59 • urko
zaujimave zhrnutie
dokonca aj ten Fico dnes ohlasil kandidaturu :)
ako sa da dostat do tvoje VIP?
 
 
Celkový počet reakcí: 1 / zobrazují se: 1 ... 1

|<«1»>|



¤ Nastavit jako domovskou stránku ¤ Přidat k oblíbeným ¤ Napište nám ¤ Reklama ¤ Mapa stránek ¤
Všechna práva vyhrazena! - VHR, Kvasice & COM, Banská Bystrica - All rights reserved! TOPlist