Zpravodajství TV info Škola TV program Firmy Bazar Diskuse

satCentrum


Česko-Slovenská
satelitní a TV doména
česká verze    slovenská verzia
 
 Čtvrtek • 18.04.2024 - 13:20:27   satCentrum najdete také na:      
Nastav barvu

Vyhledávání


TV info



Rubriky
Z domova
Ze světa
Pakety a stanice
Změny parametrů
Neoficiální příjem
Softwarové novinky
Technika
Online chat
Program

Užitečné odkazy:





Naše ikonky pro Vaše stránky




 
TV info - Program | Články
 

Vl.Železný - skeptik placené digitální televize

  Autor: vhr , e-mail: vhr@vhr.cz Přidané: 20.04.2002


Generální ředitel TV Nova, dr. Vladimír Železný je stále neochvějným skeptikem ve vztahu k digitální placené televizi. Nezměnil svůj názor ani po přidělení licence pro slovenskou JOJ TV, která vysílá v digitálu ze satelitu Intelsat 707 a také na pozemní frekvenci, která po dočasném ročním analogovém vysílání by měla přejít na digitální.

Samozřejmě mu v tom dnes nahrávají do noty vyhrocené problémy Kirchova mediální impéria a francouzské společnosti Vivendi s Canal plus v čele. Právě poznámky na adresu těchto subjektů tvořily část jeho sobotního kontaktního pořadu, jehož 428. díl jsme mohli shlédnout 20.4.2002. Jedná se o názor, který (právě během jeho vyjadřování se k tomuto tématu se rozběhl v dolní části obrazovky uvedený text:) vyjadřuje stanovisko vedení TV Nova a CET 21. Myslím si, že stojí za to, mu dát prostor i na stránkách našeho webu. Názory Vl.Železného uvedu v plném znění, tak jak zazněly v tomto pořadu, protože zapadají do mozaiky dalších příspěvků na webu k této problematice, ať už se jednalo o Téma měsíce, Hlavní články, Krátké zprávy či Monitoring tisku. V reakci pod tímto článkem pak máte možnost se vyjádřit i vy a uvést tam vaše mínění o digitální TV, ať už satelitní, či terestrické. Ale vraťme se nyní k sobotní relaci.

Dr. Železný hovořil o své účasti na televizním festivalu ve francouzském přístavu Cannes, kde nakupoval nové pořady pro Novu. Jak doslova řekl: „průmysl, nebo televizní odvětví, chcete-li, zažilo neuvěřitelný otřes. Takto se zatřáslo v základech, protože jedno z největších televizních impérií, které bylo na této planetě, a to je impérium Kirchovo – patřila do něj Pro Sieben, patřila do něj SAT.1 v Německu, patřila tam sportovní práva, patřila tam práva na mistrovství světa ve fotbale - televizní práva, patřila tam práva částečně na Bundesligu, patřila tam ohromná spolupráce s Paramountem a dalšími významnými představiteli a zastupování jejich práv. Největší evropská knihovna televizních pořadů. A zbankrotovala. A hodně rychle. A sesula se dolů způsobem, který jako zemětřesení, dozvuky pořád ještě slyšíme ze všech ostatních zemí. O co šlo? Šlo o špatný odhad. Šlo o špatný odhad toho, kam se bude vyvíjet, jak drahá, jak nesmyslně drahá je digitální televize, jak nesmyslně přemrštěné jsou úvahy o tom, kolik bude vydělávat placená televize, zejména ta digitální. O tom, jak přemrštěné byly ceny za sportovní práva. To všechno položilo Kircha a otřásají se další a další.“

Dále Vladimír Železný pokračoval: „Možná jste četli v novinách o tom, že otřesy zažívá jeden z největších mediálních kolosů Evropy, který zatím sídlí ve Francii, jmenuje se Vivendi a vlastní jednoho z největších výrobců pořadů a to je Universal - americký. Tak tam se to otřásá také v základech a museli prodat své nejlepší kousky ze svého vlastnictví, podniky, jen aby malinko zmírnili dluh o – víte o kolik ho zmírnili? Malinko, o jednu miliardu Euro. Takže ten průmysl zažívá opravdu mimořádně složitou, složité období…

Mimochodem v té souvislosti mě několik kolegů upozornilo, že téměř ve stejnou dobu se přihodilo ve Francii v Canal +, což je placená televize, a také krachující, a také ve špatném stavu - po pěti letech prodělků (mě odvolali tehdy, víte, že po šesti letech úžasného výdělku, jednoho z nejúspěšnějších na světě), tak po pěti letech prodělku, těžkého prodělku se majitelé – a to je právě to Vivendi rozhodli, že odvolají generálního ředitele Canal +. A je z toho ve Francii neuvěřitelný poprask a ukazuje se, že ani manažerská kultura v západní Evropě, o které my jsme měli taková vysoká mínění, není také nic moc. Protože ředitel televize, který je vlastníky odvolán po pěti letech prodělečné činnosti a po těžké ztrátě se vzbouřil a přerušoval vysílání a dělal takovéto věci…

Takže to jsou poznatky z Cannes, to odvětví se bude dále otřásat, ale věříme, že to ustojí a že nám dál budou nabízet v Cannes ale i jinde dobré televizní pořady. A když ne, tak si je vyrobíme!“


Touto sebevědomou větou zakončil generální ředitel TV Nova své úvahy o placené digitální televizi. Jeho skepse, možná až odpor k digitální (nejen satelitní, ale i pozemní) televizi je nyní vrcholně podpořená těžkostmi evropských mediálních kolosů. Jde o spekulace, ale možná by tyto subjekty měly stejné či podobné problémy i v případě, že by vysílaly v analogu a volně, ne jako Pay TV. Těžko říci. A také si nebudeme zastírat, že podobné problémy mají i další poskytovatelé televizních programů. A nemusí ani jít o Pay TV. Ale nemyslím si, že to zastaví rozjeté tempo digitalizace vysílání. Televizního, rozhlasového, satelitního i terestrického. Jaký na to vy máte názor?


  Sdílet:      

¤   počet komentářů k tomuto článku: 20   ¤

Verze pro tisk




Další články z rubriky:
05.04.2002 • TV3 si bere diváka jako rukojmí
- tisková zpráva RTV Galaxie
[ 4 ]
02.03.2002 • Tak jsem se dočkal – viděl jsem první minuty JOJ TV [ 23 ]
05.02.2002 • JOJ TV zahajuje 2.3.! [ 22 ]
29.01.2002 • Návšteva v TA 3 - „Tak vyzerá slovenská CNN“
11.01.2002 • Gladiátor - nová interaktivní soutěžní hra na ČT1
22.12.2001 • TV Global se změní na JOJ TV - geneze vzniku nového názvu a loga

  Komentáře:

ERROR

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Přihlašte se: Přihlášení.

V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook, Twitter, Google. .

Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.


za obsah níže uvedených komentářů satCentrum nezodpovídá!
[ nejnovější komentáře jsou nahoře ]
1 / 1

  Môj príspevok 

07.06.2002 17:08 • Gama
Zelezný je idiot,neví očem mluví.Jaké pořady má NOVA a jaké Premiere ?

Ten může mluvit a komentovat o hovnu.At raději splatí dluh a prodá zámek ve Francii.
 
 
  Pro jirkuS 

12.05.2002 15:33 • karel anténář
jediné co ti můžu z praxe poradit nevím kde bydlíš ale předpokládám že JIH od Prahy zkus jiné vzdálenější vysílače např. Krašov, Praha-Mesto (Źižkov) Praha-Strahov apod. Já bydlím na severním městě (Praha 8 a 9) a signál z města je pro mne i přes přímý výhled nepoužitelný (odrazy Prima 24k a Nova 37k) takže příjmám Novu z Bukové hory (Ústí n/l) a ostatní z Ještědu (Liberec). To jen o tom že ta fyzika platí všude. Pak mne taky napadá: DVB-T z Cukráku vysílá na 25kanálu stejně jako ze žižkova a 45 nebo 46 ted nevím z Strahova, Zeleného Pruhu a kóta Ládví (ďáblický les Praha8) je to ale o minimální investici cca 11000,- Kč do přístroje ale, je to digitální kvalitka a narozdíl od Czechlinku je tam Nova a TV3 jestli Galaxie to nevím. Jediná nevýhoda je že, to je jednoúčelové zařízení tedy pouze pro pozemní příjem. Karel
 
 
  Dovolím 

12.05.2002 14:37 • karel anténář
si také upozornit na svůj komentář ohledně Novy vs UPC na satelitu v ”UPC odpovídá 2 část” je tam i vysvětlení jak na nás kabelový operátoři vydělávají.
 
 
  reakce na příspěvek 

12.05.2002 12:31 • jirkaS
Plně souhlasím s článkem, který napsal ”Karel anténář”, protože na začátku vysílání TV Nova se p.ředitel vymlouval na to, že na satelitu chce vysílat, ale není žádný transpodér na Astře volný a je to moc drahé, takže se musí počkat na digitální vysílání, kdy se o jedno místo podělí více televizí a proto bude vše levnější a když má tedy v současné době možnost, tak je důrazně proti. Jinak souhlasím s tím, že terestické pokrytí alespoň ve Středočeském kraji není vyhovující (vysílač Cukrák 1.kanál)a s příchodem letních měsíců se to ještě zhorší (odrazy atd.)Pokud jste včera poslouchali jeho pořad, jistě jste si udělali důkladný obrázek. P. ředitel neustále kritizuje dig.televizi, ale v první řadě jde jen o peníze z reklam, aby se nemusel dělit s dalšími případnými stanicemi. Takže sliby-chyby.
 
 
  Pojebaná N@VA... 

11.05.2002 12:22 • -
Strach z konkurence V.Zelezneho je zrejmy. Hold, je to k.... Zelezny, at tahne do Ruska odkud je, zkurvysyn co ma hubu cesstvi!
 
 
  kdysi kdesi jsem zde psal 

11.05.2002 11:36 • karel anténář
pan Železný řekl dle mne pouze jednou něco co byla opravdu pravda je to hodně dávno a bylo to toto cituji: Příjem tv signálu se řídí vždy fyzikálnímy zákony a proto není možné 100% pokrytí v 100% kvalitě a dále začal naříkat na to jak je ten čTÚ nespravedlivý že Nova dokáže vyrobit více programů než má času k vysílání. Není právě toto o možnostech digitální TV. Ano je řekne troufám si tvrdit většina laiků i odborníků ale to by nesměl být zakopaný pes jinde možná si vzpomenete kdy diváci TV nova požadovaly vysílání ve stereu pan Železný tvrdil že, jim toto neposkytuje jejich distributor signálu tedy české radiokomunikace opak byl tehdy pravdou většina vysílačů byla vybavena zařízením pro stereo vysílání a bylo to jen otázkou přepnutí tlačítek na odbavovacím pracovišti vysílače. Jenže je tu ale a to ale jsou peníze pokud by to šlo tak pan železný by měl pouze jeden vysílač na barandově pro celou ČR nechci šahat do jeho vlastností ale přijde mne jako strýček skrblík a o tom je to celé proč nevydělávat miliony ale proč je dávat do technologií jako CZechlink?! Když se zeptáte na UPC Intercable či TESMedia tak se dozvíte že příjem a distribuce Novy se děje s terestrických vysilačů Nova totiž nemá ani zájem dodat poskytovatelům těchto služeb kvalitní signál pro další zákazníky. Na rozdíl od uživatelů Czechlinku. Je to technicky o tom že tzv přenosové trasy které opustily Prima a CT jsou k mání za přijatelně malý peníz no a tím ušetřené peníze jdou do kapsy provozovatele. který ještě šetří jinde jak známo z skandálů kolem této TV. Je přímo hrůzou navštívit technické zázemí této TV kde máte pocit že, je většina vyrobena na koleně a máloco v digitálních technologiích tak tomu bylo alespoň při stěhování na Barandov a pochybuji že vedení ve své spořivosti až lakotnosti by kupovalo nové technologie.
 
 
  Môj príspevok 

27.04.2002 13:42 • anonym
digitální televize ovládne svět,železný patří na mírov.
 
 
  joj a digitál 

22.04.2002 09:44 • mediaman
...a ešte k Joj. Železný cez satelit a digitálne v prípade Joj musí vysielať,inak by ”nenapojil” signálom vysielače a hlavné stanice káblových rozvodov,ktoré sú roztrúsené po našom krásnom Slovensku. Iné riešenie ako toto v súčasnosti využívané neexistuje (teda možno aj áno,ale určite by bolo drahšie).

A tu sme sa dostali k skutočnému postoju VŽ k digitálu: ak mi prináša peniažky - digitál je supr,je to môj najväčší priateľ (Joj v SK) a ak by mi mohol peniažky zobrať - fuj fuj digitál,preč s ním do pekiel jazerných (TV Nova v ČR a možný nástup konkurencie pri digitalizácii)

A čo sa týka prechodu na digitálne pozemné vysielanie - pán Hrubec vari ani sám neveríte tomu,že ku koncu roka by sa mal vypnúť analógový prenos na Kamzíku a spustiť DVB-T testovanie :-) (veď viete,hovoríme o Vladimírovi Železnom :-),snáď ho už za tie roky dobre poznáte...)
 
 
  vyšívame vesele... 

22.04.2002 09:32 • mediaman
V niečom naznačil správny smer,prečo celá digitálna televízia je taká aká je,ale jeho úžasné závery sú o ničom. Napríklad pri Canal+ sa vybúril iba preto aby dokázal,ako ”nespravodlivé” bolo jeho odvolanie už od začiatku. (A pritom išlo o ten istý prípad - vlastníci odvolali manažéra - teraz neberiem do úvahy výsledky,pretože neviem aké očakávania mali vlastníci Novy v časoch,keď VŽ odvolávali).

Správny smer naznačil v cenách. Problém ale nie je v cenách ponuky a techniky (lebo tie až nadväzujú),ale v cenách na začiatku-nezmyselne drahé filmy,nezmyselne drahé seriály,nezmyselne drahé športové prenosy a nikto presne nevie odpovedať na otázku,prečo sa vlastne tieto ceny vyvinuli do takých výšok.

Tiež trafil klinec po hlavičke tým,že naznačil zlý odhad.Nesplnili sa očakávania v DVB-T v UK - ITV Digital má finančné problémy,budúcnosť projektu je nejasná,horúcou novinkou je ťažká situácia španielskeho prevádzkovateľa DVB-T Quiero, ktorý je už na pokraji konca...

K Sky Digital mám takúto poznámku - ide predsa len o trochu špecifický projekt pretože na väčšine kanálov aj napriek tomu, že ide o Pay TV sú vysielané reklamy,čiže platím si a ešte ma reklamy otravujú....
 
 
  Nova 

22.04.2002 08:04 • JJDJ
Zo vsetkeho najviac si myslim ze hraje divadielko aby sa jeho stanica stala popularnejsou a my mu to zereme...Strach z investovania do Dig.vysielania nema opodstatnenie ale zamer v ktorom sa casom objaví Nova na niektorej z druzic za nemale peniaze.

Prajem mu vsak poriadneho konkurenta aby sa spametal a uvedomil ze ”kazdy je nahraditelny” a potom zisti vyznam a podstatu ved nie na darmo sa hovori ”kto zavaha nezere”...
 
 
  Můj příspěvek 

22.04.2002 00:00 • Franta
No jo, Železný byl velkým propagátorem Novy ve slovenských kabelovkách, ale sotva Nova začala konkurovat Joj, tak ji tam zakázal. Ono ale ani s tím zákazem to není tak žhavé, protože tam, kde je běžně dostupný terestrický signál, slovenské kabelovky povolení od Železného vůbec nepotřebujou. A vzhledem k tomu, že Nova na satelitu nevysílá, tak se v drtivé většině jedná o běžný přeshraniční přesah.
 
 
  Môj príspevok 

21.04.2002 23:25 • Ferdiš
Nemal by sa ten clanok volat : Vl.Železný - septik placené digitální televize ?
 
 
  Môj príspevok 

21.04.2002 19:44 • anonym
Myslím, že by si autor článku a další příznivci digitálního vysílání měli uvědomit, že celé je to o penězích a žádný soukromý subjekt s celoplošným pokrytím (analogovým) se nepohrne do digitálu jenom proto, aby udělal někomu radost na diskuzních fórech tohoto typu...
 
 
  ZAZA 

21.04.2002 19:25 • juzek
Kámo skutečně o to zazovi jde čím méně televizí tím více penízků a méně práce.Ještě vyhnat slovenské z českých a naopak najednou zaza zjistil že TV nemají licenci pro druhý stat.Železný dělá chytré kroky pro svoji kapsu.Když pěkně kecá k tomu moralizuje hodně lidí mu to ještě žere a mu to nese.
 
 
  Môj príspevok 

21.04.2002 19:21 • juzek
Kámo skutečně o to zazovi jde čím méně televizí tím více penízků a méně práce.Ještě vyhnat slovenské z českých a naopak najednou zaza zjistil že TV
 
 
  Není divu 

21.04.2002 13:52 • Káma
Je přece jasné z jakého důvodu se Dr. Železný obává jakehokoliv digitálního vysílání. Pozemní digitální vysílání u nás umožní vstup více subjektům do konkurenčního prostředí s Novou, což v současné době není analogovým signálem technicky možné (nedostatek kmitočtů). Poté se teprve ukáží schopnosti Dr. Železného obstát s konkurencí.
 
 
  Můj příspěvek 

21.04.2002 11:30 • Ksilt
ZAZA je pitomec, takovymhle zpusobem divackou verejnost digitalnim smerem nevychova. Pro ty jeho baliky (cilova skupina) to ale staci.

Dost me pobavilo jaxe ohanel krachujicim Kirchem a problemy s Vivendi a C+, jak je nesmyslne draha digit. placena televize, ale ani zminku treba o uspesich dig. sat. televizi v UK. Murdoch ma predplatitelu skoro 5 mil (odhad) a funguje. Souhlasim s prispevkem od Franty, kdyby Nemci nemeli tuny FTA kanalu tak by Premiere urcite vydelavala ! Je to demagog a kdo by vlastne o tu jeho televizi s prekypujicima kolacema stal.
 
 
  A co v cesku? 

21.04.2002 11:19 • duchman_zl
Problem je podle mne v cenach,nabidce a porizovacich nakladech na zarizeni. V nemecku je ale situace jina nez u nas protoze je tam mozno pres satelit prijimat spousta volnych programu na satelitni zarizeni, jehoz cena se zhruba rovna porizovaci cene anteny pro pozemni prijem.

V ceske republice je zas podle mne problem v nabidce a tochu i v cene.Nicmene si myslim, ze by vetsina lidi dala napr. 399 korun mesicne za nabidku kde krome stavajicich programu upcdirect bude i CT1,CT2,PRIMA,NOVA,plus slovenske programy (zde jsou bohuzel legislativni prekazky). cena samozrejme bez HBO. V teto uvaze vychazim ze srovnani s cenami kabelovek ve vetsich mestech,ktere maji podststne vetsi procento zakazniku nez satelitni payTV.
 
 
  Můj příspěvek 

21.04.2002 08:33 • čtenář
Digitální placená televize bude ať se to magnátovi z Novy libí či nelíbí. Akorát by měla být lacinější a to o mnoho , aby si ji lidé mohli pořídit a ne aby stál modul s kartou nekřesťanské peníze.
 
 
  Můj příspěvek 

20.04.2002 21:48 • Franta
Železný je hold demagog. Kirch zkrachoval, protože si myslel, ze Němci budou ochotni platit jeho pay-tv. Jim ale stačí pořídit si za pár euro satelit s desítkami němekých kanálů bez poplatku. S digitálním vysíláním to nemá co dělat.
 
 
Celkový počet komentářů: 20 / zobrazují se: 1 ... 20

|<«1»>|


zpět nahoru


¤ Napište nám ¤ Reklama ¤ Mapa stránek ¤ Cookies nastavení ¤
Všechna práva vyhrazena! - VHR, Kvasice & COM, Banská Bystrica - All rights reserved! TOPlist