|
Stop pirátom a nelegálnemu príjmu
|
|
Autor: Redakcia
, e-mail: redakcia@satcentrum.com
|
Přidané: 16.08.2002 |
|
Európsky výrobcovia a prevádzkovatelia v oblasti satelitnej techniky sa dokázali združiť v jeden celok. Dnes je ich už 23 a ďalší k nim neustále pribúdajú. Konkurencia a vzájomné rivalstvo muselo ísť bokom, pretože situácia okolo nelegálneho príjmu sa pre nich stala kritickou. Spoločne vytvorené združenie pod názvom AEPOC (European Association for the Protection of Encrypted Works and Services) združuje spoločnosti zo štyroch sektorov: 1) prevádzkovateľov digitálnych paketov (BSkyB, Canal+, Canal+ Polska, NTV-Plus, RAI, Sogecable, Stream, Tele+, TPS, UPC), 2) dodávateľov systémov podmieneného prístupu (Betaresearch, Canal+ Technologies, Irdeto Access, NDS, Philips Business Electronics, Telenor/Conax, Viaccess-France Telecom), 3) spoločnosti zabezpečujúce vysielaciu infraštruktúru (Eutelsat, Société Européenne des Satellites), 4) výrobcov modulov a prijímačov (Motorola, Pace, SCM Microsystems, Thomson). Cieľom združenia AEPOC je mapovať prácu hackerov ako aj spôsoby a metódy akými pristupujú k tejto činnosti. Na základe nej dochádza k zvyšovaniu bezpečnosti a ochrany systémov podmieneného prístupu CAS. Iniciujú sa legislatívne riešenia postihov za elektronickú kriminalitu a to nielen v krajinách Európskej únie, ale i mimo nej. Združenie zasadá približne 2-3 krát do roka, kde sa prezentujú dosiahnuté pokroky a stanovujú sa úlohy pre nových členov. Základný problém v rozšírenom satelitnom pirátstve spočíva ešte stále v nedostatočnom zabezpečení vyvinutých kódovacích CA systémov. AEPOC vznikol už pred viac ako rokom a to práve včase, kedy pirátsky príjem naberal alarmujúce rozmery. Dokonca niekoľko paketov v rôznych kódovacích systémoch bolo možné prijímať na jednu jedinú kartu (DS9, FUN xin1) a tento stav sa do súčasnosti podarilo len čiastočne eliminovať. Prechodom na dvojkové systémy (Seca 2, Irdeto 2, Viaccess 2) nezostávajú prevádzkovatelia digitálnych paketov ako aj samotný tvorcovia systémov v očakávaní, že tentokrát sú systémy dostatočne bezpečné a nebude ich možné pirátsky nalomiť. Dôsledok nelegálneho príjmu sa prejavuje vo finančných stratách jednotlivých prevádzkovateľov paketov, no môže dospieť až k existenčným problémom. Učebnicovým príkladom je britská digitálna platforma ITV Digital, ktorá podľahla na základe nízkemu záujmu o oficiálne predplatenie si staníc. Nalomením systému Seca 1 pirátsky užívatelia niekoľkonásobne prevýšili platiacich. Mimo AEPOCu vedú prevádzkovatelia digitálnych paketov i vlastný boj s výrobcami a šíriteľmi pirátskych smart kariet, ktoré umožňujú nelegálny príjem ich programov. Napríklad televízna spoločnosť NTV-Plus vypísala odmenu za pomoc pri odhaľovaní pirátov - 1 000 USD. NTV hľadá informácie o šírení signálu NTV-Plus prostredníctvom káblových sietí, o osobách kradnúcich prístupové kľúče satelitného vysielania, vyrábajúcich pirátske karty a tiež o osobách šíriacich tieto nelegálne výrobky prostredníctvom veľko i maloobchodu. Odmenu dostane každý, kto poskytne cennú informáciu vedúcu k odhaleniu pirátskej činnosti súvisiacej s NTV-Plus. Telekomunikačná spoločnosť NTV-Plus prosí všetkých, ktorí sú pripravení spolupracovať v boji s pirátmi, aby svoje informácie posielali emailom na piratam.net@ntvplus.ru, alebo zatelefonovali prostredníctvo horúcej linky 755-67-90. Členovia AEPOCu úzko spolupracujú s políciou a tajnými službami. Napríklad spoločnosť Irdeto Access, vlastniaca autorstvo na CAS kódovací systém IRDETO, už nenecháva nič na náhodu. Jej pracovníci nadviazali úzku spoluprácu s gréckou políciou, pre ktorú sa stali školiteľmi. Grécke pakety Nova a Alpha používajú dnes systém Irdeto 2 a v prípade jeho nalomenia bude vedieť polícia dôslednejšie riešiť situáciu s možným opätovným rozšírením pirátstva. Ťažké je však hľadať ľudí, čo sa venujú hackovaniu satelitných staníc v rámci svojho hobby a svoje dosiahnuté úspechy anonymne zverejňujú na internete na uploadoch. Ak polícia odhalí skupinu venujúcu sa satelitnému pirátstvu, jedná sa zvyčajne už o ľudí obohacujúcich sa na dosiahnutých výsledkoch iných. Napr. začiatkom augusta zadržala talianska polícia dovedna 14 ľudí podozrivých z trestnej činnosti vyrábania a predaja satelitných prístupových kariet. Počas akcie bola pravdepodobne odhalená celá skupina pôsobiaca v Taliansku od názvom Mentor and Resercoir Dogs. Zadržaným hrozí odňatie slobody až na 8 rokov. Októbrové zasadnutie AEPOCu v Holandsku prinesie začiatok úzkej spolupráce s Interpolom.
|
¤ počet komentářů k tomuto článku: 40 ¤
Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook,
Twitter,
Google.
.Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.
za obsah níže uvedených komentářů satCentrum nezodpovídá! [ nejnovější komentáře jsou nahoře ] |
1 / 2 |
|
Re
|
28.08.2002 12:34 • D................... |
|
|
Tak to jsem opravdu nepochopil, jak to myslíš, že nemám se satelitní technikou téměř nic společného. Zkus to vysvětlit.
A těmi čtyřmi jazyky jsem se dojem opravdu nesnažil dělat, protože kdyby ano, vypsal bych všechny - ale o tom tady nebyla řeč.
Navíc si myslím, že ovládat cizí jazyk tak abych mohl sledovat TV si myslím, že není žádný zázrak a kdo chce, tak se to naučí (snad kromě čínštiny a perštiny :-).
|
|
|
To D.....
|
28.08.2002 11:57 • anonym |
|
|
Nakoniec z 11 riadkov vysvitne, ze nemas so satelitnou technikou takmer nic spolocne :-). Za to tie 4 jazyky, urobili dojem :-) Radsej to uz fakt nechaj tak.
|
|
|
UPC
|
28.08.2002 11:32 • KARAMBA |
|
|
Kto kradne,nech kradne vsade sa kradne,vsetci kradnu a vy sa tu bavite o picovinach.Kto ma na to nech kradne vysielanie UPC,kto na to nema tak nech plati a nebavte sa tu dookola o hovne.Vsetko co sa vysiela a je to mozne prijmat tak mozeme pozerat ak je tam daky hacik a viem ho odstranit to je moja sikovnost.Balik Ceskych programov tiez pozeram a kartu som pritom nesmel vyviest tak o com tu dtale snivate.Serte na to a kradnite tiež.
|
|
|
Můj příspěvek
|
28.08.2002 09:25 • thomas2 |
|
|
no souhlasim s tim, ze je normalni, kdyz UPC chrani svuj produkt. Preci jen se da tato TV u nas sledovat legalne, ale nenazval bych kradnutim to, ze sleduju zahranicni pakety nelegalne! U nas neni legalni cesta prijmu SKVELYCH napr. skandinavskych kanalu VIASAT. Kvalita vyborna. Stacilo mi jen shlidnout kvalitu UPC a dik nechci! Takze kdyz sleduju VIASAT tak nekradu!!! A myslete si co chcete svedomi mam cisty.
|
|
|
To Haviar
|
28.08.2002 09:08 • D........... |
|
|
Asi jsem tu druhou část poněkud špatně naformuloval, omlouvám se a už to toho raději nebudu znovu vrtat.
Co se týká UPC, tak ji nedekóduji ani ilegálně, ani legálně, protože mne nezaujala svou nabídkou a proto tvrdím, že UPC udělala chybu v marketingu.
Osobně jsem měl v úmyslu si ji koupit, ale poměr cena/výkon byl pro mne neuspokojivý a proto využívám konkurence, kteru vidím v FTA programech a případně v paketech prodávaných v jiných zemích.
Možná je to tím, že mnoho lidí u nás potřebuje mít televizi česky nebo slovensky.
Mi nevadí, když je to anglicky, německy nebo třeba rusky a francouzštinu si taky občas rád potrénuju, takže jsem schopen si vybrat i bez UPC a co se mne týče, tak kromě několika telefonátů s UPC, kde mi vysvětlovali, jaké je to jejich zařízení skvělé, nedostižné a dokonalé (pak jsem zjistil, že například FTA programy nejdou chytat), jsem s UPC neměl a ani nechci mít nic společného.
Navíc ani nemám stolní digitální satelitní přijímač, takže bych ani oficiální, ani pirátskou kartu neměl kam zasunout :-)
Čím více lidí byde schopno najít si alternativy k rádoby monopolistúm, tím méně nás budou oni monopolisti drtit, a je to tak s telefonováním, poštou, vlakem, elektrárnama atd. Vždycky nějaká možnost, jak se nedat existuje - snad kromě toho, že musíme jíst.
|
|
|
help
|
|
Tak čo je, máte silne slová, ale pomôcť nechce nikdo. UPC nejde help. 0903633000
|
|
|
s.os.
|
27.08.2002 16:23 • roginko |
|
|
UPS/nefungujeak vies pomoct//volaj ihned 0905/513 950
|
|
|
UPC
|
|
karamba ak to vieš ozvi sa. mam pre teba kšeft
|
|
|
Môj príspevok
|
26.08.2002 17:36 • anonym |
|
|
hele karambo bylo ti už aspoň 12
|
|
|
UPC hack
|
26.08.2002 12:30 • KARAMBA |
|
|
Vsetko su to sracky,treba vediet ako na to a pozerat Upc hacknute.Kto to nevie moze sa ist splachnut.
|
|
|
To: D..........
|
23.08.2002 11:43 • Haviar |
|
|
Suhlasim s predoslym prispevkom, teda vlastne s jeho 1. castou. Druhej domotanej casti o chlebe, SW a CD som zial vobec nerozumel, takze k tomu sa mi vyjadrit neda.
Ano UPC urobila chyby aj v marketingu, asi vyplyvali z ich pocitu dominantneho postavenia, keby mali konkurenciu, tak by urcite zvolili inu politiku. Avsak velky vplyv na ich problemy ma urcite aj existencia piratskeho prijmu. Pretoze keby ho nebolo, tak si ho oficialne zaplati ovela vacsie mnozstvo ludi i ked teraz sa tí ludia biju do prs, ze urcite nie. Do poslednej chvile budu hladat inu (nelegalnu) moznost, ale nakoniec si to budu aj tak nuteni, az na par vynimiek, zaplatit. Aj kvoli tomu UPC urobilo posledne opatrenia proti piratskemu prijmu. Predpokladam, ze citatel D...... naozaj paket UPC dekóduju legálně a plati za to.
|
|
|
a je to
|
|
Po par dnech black screen... jede kompletni nabidka 23.08.02 02:08
|
|
|
Re technicka
|
23.08.2002 08:42 • D.......... |
|
|
Myslím si, že u nás je dokonce zákonem povoleno pro svou potřebu přijímat jakýkoli dostupný signál, jenom to musi byt opravdu pro svou potřebu.
To znamená, že když mám přijímač, který dokáže přijímat třeba policejní vysílání, můžu legálně poslouchat (zdá se to divné, ale policie, když potřebuje odvysílat do éteru něco citlivého, tak má možnost kódovat, takže i když uslyším, nebudu rozumět). Nelegální by bylo až to, že bych to někomu řekl. Stejnětak je to i se satelitním signálem, pokud není nějakým jiným zákonem upraveno jinak, takže dekódování paketů, které provozují tuzemské firmy by asi na základě snad autorského zákona a já nevím jakých ještě trestné, ale dekódování signálu, který k nám přichází z jiné země a jeho provozovatel nemá s ČR nic společného mi podle této logiky přijde legální (navíc opravdu legálně nejdou koupit oficiální dekodéry). Pokud by to někomu vadilo, tak ať si upraví vysílací diagram a vysílá jen na území toho kterého státu.
A teorie o tom, že UPC zkrachovala kvůli pirátům, se mi zdá nereálná. Zkrachovala proto, že udělali někde chybu v marketingu. Proč si to myslím - UPC u nás jsem si chtěl koupit, ale cena se mi nezdála úměrná výkonu a proto jsem si ji nekoupil - tím nechci říct, že paket UPC dekóduju ilegálně, ale to, že kdyby byly ceny nižší, zvýšil by se prodej a hlavně by asi ubylo těch, kteří riskují problémy s ilegálním příjmem.
A ještě jedna věc - srovnávat ilegální dekódování signálu s kradením chleba je nesmysl, protože jestliže ukradu chleba, tak ten chleba bude někomu chybět, pokud by někdo takhle chtěl brát i to, že dekóduju signál, pak by ovšem byli zloději nejen ti, kteří dekódují, ale všichni, kteří UPC paket koupený nemají, protože i oni UPC de facto poškozují.
Je to podobné jako se softwarem a CDčkama, to že si něco nahraju ještě neznamená, že kdybych tuto možnost neměl, tak bych si to koupil.
|
|
|
Ehm... technická
|
|
Odkdy je jakkýkoliv příjem jakkéhokoliv signálu nelegální?
|
|
|
pre piromana
|
|
prosím Ťa ak to vieš naozaj spraviť ozvi sa
jokip
tel:0905 609 946 dík....
|
|
|
Piroman SHUT UP
|
|
Vseci kteri tu vulgarne nadavaji na druhe jsou debilove a hovada.At piroman zvedne telefon a rekne to primo na UPC ze je to bude stat krk.Chtel bych videt jak konkretne on by to dokazal.Souhlasim,ze UPC jsou s kvalitou vysilani na velice nizke urovni a tomu by mela odpovidat i cena,takze to jsou zlodeji a banda podvodniku kteri slibovali vse mozne aby nalakali lidi a neudelali vubec nic.Je to jen o tom,ze zde neni konkurence,ktera by s nimi zatocila.Jeste pro piromana:Kdyz jsi ocas a nedas si blocker je to Tvuj problem.Zbytecne se tady zhazujes nemachruj a SHUT UP!!!!
|
|
|
Můj příspěvek
|
19.08.2002 22:35 • UP* fuck off |
|
|
Vy debilove, co tady zastavate placeni a nadavate na Piromana si taky uvedomte, ze za ty penize co UP* platite mesicne v ty jejich skurveny kvalite jste HOVADA a podporujete zlodejinu podobne jako Piroman. Byt to v rozumny kvalite za rozumnou cenu, tak se nebude hackovat a slavne UP* by vydelalo vice penez nez ted !!!!!!!!!!!! A mozna by nekrachlo . .. .. .
|
|
|
Môj príspevok
|
|
Nie kazdemu to ide, ak platis zaklad, tak ti to ide..
|
|
|
UPC funguje
|
19.08.2002 08:49 • piroman |
|
|
vy tupci,uz to ide,štyri dni som mal oddych a uz to fachčí a vy blbci platte dalej
|
|
|
Můj příspěvek
|
|
To HUgo: Rozšíření ti provedou skoro v každé prodejně se satelity, nebo opravny elektra a tak podobně. Stačí obejít prodejny a zeptat se....
|
|
Celkový počet komentářů: 40 / zobrazují se: 1 ... 20
|