Zpravodajství TV info Škola Frekvence TV program Firmy Bazar Diskuse

satCentrum


Česko-Slovenská
satelitní a TV doména
česká verze    slovenská verzia
 
 Pondělí • 16.09.2019 - 08:13:40   satCentrum najdete také na:      
Nastav barvu

Vyhledávání


TV info



Rubriky
Z domova
Ze světa
Pakety a stanice
Změny parametrů
Neoficiální příjem
Softwarové novinky
Technika
Online chat
Program

Užitečné odkazy:





Naše ikonky pro Vaše stránky




 
TV info - Z domova | Články
 

Tisková zpráva ze 14. zasedání RRTV, konaného dne 13. 8. 2019

  Autor: RRTV , e-mail: info@rrtv.cz Přidané: 18.08.2019


Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém 14. zasedání projednala 42 bodů programu. Vyhodnotila 34 stížností diváků a posluchačů, vydala tři upozornění na porušení zákona, rozhodla o zahájení pěti řízení o přestupku.


Rada na svém 14. zasedání uložila čtyři pokuty.

Provozovateli J.D.Production pokutu ve výši 50 000,- Kč za převedení podílu ve společnosti na třetí osobu bez předchozího souhlasu Rady a zároveň v rozporu s § 21 odst. 7 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že porušil omezení spočívající v povinnosti zachovat osobám, které byly společníky právnické osoby ke dni vydání rozhodnutí o udělení licence alespoň 66% podíl nebo 66 % hlasovacích práv po dobu 5 roků od udělení licence.

Provozovateli Barrandov Televizní Studio a.s., pokutu ve výši 400 000,- Kč za porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 12. září 2018 od 21:25 hodin odvysílal na programu Televize Barrandov pořad Kauzy Jaromíra Soukupa. Provozovatel v předmětném vydání pořadu prezentoval pouze jeden vyhraněný pohled na problematiku působení nadnárodních společností v České republice a na státní investiční a dotační politiku. Pořad představoval jasný, předem stanovený postoj a nabídl pouze jednostranné interpretace zveřejněných informací, které se týkaly závažných politických otázek souvisejících s distribucí veřejných prostředků. Provozovatel se tak dopustil porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů.

Provozovateli KATRO SERVIS, spol. s r.o., pokutu ve výši 10 000,- Kč pro porušení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že na písemnou žádost Rady nedodal záznamy infokanálů Infokanál Vidochov (formát .pptx); Infokanál Batňovice (formát .ppt); Infokanál Okříšky (formát .ppsx); Infokanál v městské části Sidonie (.ppt); Info-kanál Semily (formát mp4, ale funkční pouze první čtyři vteřiny) ze dnů 13. - 14. července 2018 v časovém úseku 00:00 - 24.00 hodin, tj. z období dvou dnů, či alternativně ze 7. - 8. října 2018 v časovém úseku 00.00 - 24.00 hodin, v odvysílané podobě a v náležité technické kvalitě.

Zadavateli reklamy JANKAR PROFI, s.r.o., pokutu ve výši 80 000,- Kč pro porušení povinnosti dle § 5d odst. 2 zákona č. 40/1995 Sb., dle čl. 7 odst. 3 a 4 písm. a) Nařízení EP a Rady (EU) č. 1169/2011, kterým se stanoví, že informace o potravině nesmějí připisovat jakékoli potravině vlastnosti umožňující zabránit určité lidské nemoci, zmírnit ji nebo ji vyléčit, ani na tyto vlastnosti odkazovat, včetně související reklamy, kterého se dopustil zadáním obchodního sdělení / teleshoppingu s motivem „medicinka.cz/ženšen“ propagujícího doplněk stravy Červený ženšen (Bojdův ženšen), které bylo odvysíláno dne 31. prosince 2018 v čase 15:39 hodin na programu BARRANDOV KRIMI, neboť Dr. Bojda produkt propaguje tvrzením, že dle klinických studií „Při dlouhodobém stresovém zatížení může se zvýšit riziko vzniku onkologických onemocnění u takto zatěžovaných lidí až o pětasedmdesát procent. Ženšen umí dobře postupovat proti tady těmto nerovnováhám, a proto taky třeba se mu říká někdy adaptogen, což vlastně on vstupuje do hormonálního systému, který nějakým způsobem ovlivňuje, a výzkumy prokázaly, že například snižuje množství stresových hormonů, které jsou přítomny v krvi, pokud člověk užívá dostatečné dávky dobrého ženšenu.“ Z uvedeného je možno dovodit, že užíváním nabízeného doplňku stravy dojde k odstranění stresových poruch, jež mohou zvýšit pravděpodobnost získání onkologického onemocnění. Divák tak v souladu s obchodním sdělením může přičítat přípravku preventivní účinek v případě onkologických onemocnění, u kterých je příčinou stres.


Rada dále uložila napomenutí zadavateli reklamy Biopol GN s.r.o. za spáchání přestupku porušením ustanovení § 5d odst. 3 zákona č. 40/1995 Sb., neboť zadáním reklamy, respektive teleshoppingu s motivem „Barneys Sioux / Bestier“, v níž je spotřebitel informován o nabídce limitované edice Barnys Sioux plus Bestier energie pro celý den, odvysílané jako součást teleshoppingového bloku dne 18. listopadu 2018 v čase 13:36:35 na programu Prima, došlo k porušení povinnosti, aby reklama, prostřednictvím které byl propagován doplněk stravy limitovaná edice Barnys Sioux plus Bestier energie pro celý den, obsahovala zákonný text „doplněk stravy“. V obchodním sdělení zřetelný text informující o faktu, že produkt Bestier je doplněk stravy, absentuje v obrazové i zvukové složce.

Rada rovněž uznala vinným provozovatele Barrandov Televizní Studio a.s. z porušení § 32 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že v roce 2018 na programu Televize Barrandov neopatřil alespoň 15 % vysílaných pořadů skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením, jelikož v roce 2018 na programu Televize Barrandov opatřil skrytými nebo otevřenými titulky pro osoby se sluchovým postižením 14,16 % odvysílaných pořadů. Rada od uložení správního trestu upustila, neboť vzhledem k okolnostem spáchání přestupku lze důvodně očekávat, že již samotné projednání věci před správním orgánem postačí k jeho nápravě.

Dále Rada uznala vinnou společnost ČESKÁ MUZIKA spol. s r.o. z porušení ustanovení § 7a odst. 1 zákona č. 40/1995 Sb., kterého se dopustila tím, že na výzvu Rady nezapůjčila ve stanovené lhůtě 15 dní kopii záznamu teleshoppingového bloku uvozeného znělkou „Z očí do očí - Jak to bylo s Evou a Vaškem“ odvysílaného dne 6. května 2016 na programu ŠLÁGR TV, a dále kopii záznamu teleshoppingového bloku uvozeného znělkou „Haló haló“ odvysílaného dne 6. prosince 2017 na programu ŠLÁGR TV. Rada od uložení správního trestu upustila, neboť vzhledem k okolnostem spáchání přestupku lze důvodně očekávat, že již samotné projednání věci před správním orgánem postačí k jeho nápravě.


Na 14. zasedání proběhla dvě veřejná slyšení o udělení licence k provozování rozhlasového vysílání šířeného prostřednictvím vysílačů se soubory technických parametrů Boskovice 2 101,1 MHz / 200 W, Břeclav I 92,4 MHz / 50 W, Domažlice Vavřinec 90,8 MHz / 200 W, Hodonín Doly 92,2 MHz / 50 W, Nový Jičín Silo 107,7 MHz / 100 W, Slavíč 94,6 MHz / 200 W, Velké Meziříčí 5 91,6 MHz / 100 W a Žďár nad Sázavou 1 91,9 MHz / 100 W a se soubory technických parametrů Radějčín 91,8 MHz / 50 W a Řehlovice 88,4 MHz / 100 W.

Rada udělila společnosti RTM plus s.r.o., IČ: 035 08 820, se sídlem Mrštíkova 399/2a, Liberec III-Jeřáb, 460 07 Liberec, dle ustanovení § 25 zákona č. 231/2001 Sb., licenci k provozování televizního vysílání šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů na 12 let; označení (název) programu: Hunter TV; základní programová specifikace: Program pro myslivce; časový rozsah vysílání: 24 hodin denně; výčet států, na jejichž území má být vysílání zcela nebo převážně směřováno: Česká republika; hlavní jazyk vysílání: český jazyk; Identifikace přenosového systému: Vysílání prostřednictvím dálkového přístupu - internetu (on line stream); Informace o přístupu k vysílání: www.huntertv.cz, v rozsahu žádosti ze dne 18. června 2019, č.j.: RRTV/7778/2019-vra, ve znění upřesnění žádosti ze dne 28. června 2019, č.j.: RRTV/8309/2019-vra a 1. července 2019, č.j.: RRTV/8340/2019-vra


Rada zaevidovala jednoho nového poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání (celkem tak k dnešnímu dni eviduje 120 zapsaných poskytovatelů těchto služeb).

Rada v souladu s čl. 5 odst. 1 Jednacího řádu Rady změnila harmonogram zasedání pro rok 2019 takto: 15. zasedání bude namísto původně plánovaného 4. září 2019 druhým dnem pokračovat dne 25. září 2019 a 16. zasedání bude namísto původně plánovaného 2. října 2019 druhým dnem pokračovat dne 9. října 2019.

Podrobnější informace naleznete v přepisech usnesení Rady na www.rrtv.cz.


V Praze dne 15. 9. 2019, Bc. Ivan Krejčí, předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání


  Sdílet:      

¤   počet komentářů k tomuto článku: 0   ¤

Verze pro tisk




Další články z rubriky:
18.08.2019 • DOD 2019: Osláviť 23. narodeniny TV Markíza prišlo do Záhorskej Bystrice viac ako 22-tisíc návštevníkov!
15.08.2019 • Po dlhých rokoch sa začalo s obnovou areálu RTVS
15.08.2019 • Kino Aero zve na sobotní maraton s Cornettem - komedie, zmrzlina a víkend uprostřed léta jdou k sobě
14.08.2019 • TV Markíza aj tento rok otvára dvere svojim divákom - prídu Oteckovia či Susedia, zaspievajú aj Lucie Bílá a Miro Žbirka
14.08.2019 • Vyrazte ve čtvrtek do letního UPC MAX kina na pohádku Čertí brko
14.08.2019 • SOSR otvára sezónu koncertom k 90. výročiu svojho založenia

  Komentáře:

ERROR

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.

Přihlašte se: Přihlášení.

V případě, že ještě nejste u nás registrován, můžete se místo registrace přihlásit svým účtem přes:
Facebook, Twitter, Google. .

Pokud nejste doposud zaregistrovaný, vytvořte si registraci s vlastním uživatelským jménem (nickem): Registrace.



zpět nahoru


¤ Nastavit jako domovskou stránku ¤ Přidat k oblíbeným ¤ Napište nám ¤ Reklama ¤ Mapa stránek ¤
Všechna práva vyhrazena! - VHR, Kvasice & COM, Banská Bystrica - All rights reserved! TOPlist